با سلام خدمت همه ی همراهان عزیز سایت اِف کِی نِت .دراین مطلب قصد داریم نحوه ی کانفیگ تلفن های سیسکو Cisco IP Phone Configuration ، ویژگی های موجود دراین دستگاه ها و پشتیبانی از این تلفن ها را توضیح دهیم . تلفن های Cisco IP Phone هم برای کار با محصولات Unified Call Manager Cisco و محصولات Call Manager Express و مابقی PBX ها از جمله سیستم های تلفنی متن باز مانند استریسک ، الستیکس ، ایزابل ، Freebx و…. طراحی شده و قابل استفاده است.
در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرکدام از این تلفن ها لطفا روی لینک ip phone کلیک کنید تا در این بخش به طور کامل با انواع تلفن های تحت شبکه سسیکو و قابلیت های آنها آشنا شوید.
همچنین برای دریافت فایل تنظیمات و به روز ترین فریمور های تلفن مد نظرتون میتوانید به بخش دانلود فریمور ها و تنظیمات تلفن های سسیسکو مراجعه کنید، در این بخش کانفیگ هر تلفن سیسکو به طور مجزا توسط کارشناسان اف کا نت تهیه و آماده بهره برداری است.
در ادامه به بررسی بیشتر و خط به خط ویژگی های این تلفن های تحت شبکه و نحوه ی فعال سازی آن ها که در فایل SEPMAC.cnf.xml قابل تنظیم میباشد می پردازیم . امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شود .
پیکربندی تلفن های سیسکو Cisco IP Phone Configuration
اسم اصلی فایل پیکربندی تلفن تحت شبکه بر اساس آدرس MAC تلفن است ، به عنوان مثال: SEP58971ECC97C1.cnf.xml
<device>
<fullConfig>true</fullConfig>
<deviceProtocol>SIP</deviceProtocol>
<devicePool>
<dateTimeSetting>
تاریخ و زمان در پیکربندی تلفن های سیسکو چگونه است ؟
از خط تیره (-) و نقطه (.) می توان استفاده کرد . روز(D) و ماه (M) را می توان تغییر داد تا تنظیمات تلفن روی قالب آمریکایی باشد .
D/M/Y | سال تا دو رقم ، زمان تا 24 ساعت قابل تنظیم است |
---|---|
D/M/YA | سال تا دو رقم ، زمان تا 12 ساعت قابل تنظیم است |
D/M/YY | سال تا چهار رقم ، زمان تا 24 ساعت قابل تنظیم است |
D/M/YYA | سال تا چهار رقم ، زمان تا 12 ساعت قابل تنظیم است |
URL سرور VPN با استفاده از قالب https: // HOSTNAME / svc
<url1>URL</url1>
<addresses/>
<credentials>
<hashAlg>0</hashAlg>
<certHash1>HASH</certHash1>
<credentials/>
<vpnGroup/>
<sipProfile>
<sipProxies>
ثبت با Asterisk ، باید با ” true “ تنظیم شود .
<registerWithProxy>true</registerWithProxy>
<sipProxies/>
<sipCallFeatures>
<callForwardURI>x-cisco-serviceuri-cfwdall</callForwardURI>
<callPickupURI>x-cisco-serviceuri-pickup</callPickupURI>
<callPickupListURI>x-cisco-serviceuri-opickup</callPickupListURI>
<callPickupGroupURI>x-cisco-serviceuri-gpickup</callPickupGroupURI>
<meetMeServiceURI>x-cisco-serviceuri-meetme</meetMeServiceURI>
اگر کاربر در حین استفاده از تلفن بخواهد آن را قطع کند و روی hold بگذارد و تلفن دیگر را جواب دهد باید به صورت زیر تلفن را تنظیم کند
<callHoldRingback>1</callHoldRingback>
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
اجازه دهید قبل ازجواب دادن به مخاطب ، فرایند انتقال تماس کامل شود
<semiAttendedTransfer>true</semiAttendedTransfer>
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
بلاک کردن تماس های نا شناس در پیکربندی تلفن های سیسکو چگونه است ؟
اینکه تلفن تماس های ورودی ناشناس را رد می کند یا خیر بستگی به مدل تلفن دارد . که به خاطر مدل متفاوت درنتیجه تنظیمات Cisco IP Phone Configuration هم متفاوت است
<anonymousCallBlock>0</anonymousCallBlock>
سری ۷۹۰۰
غیر فعال ( قابل اصلاح است ) | 0 |
---|---|
فعال ( قابل اصلاح است ) | 1 |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | 2 |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | 3 |
سری ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ ۹۹۰۰
غیر فعال | 0 یا 1 |
---|---|
فعال | 2 یا 3 |
بلاک شماره ی مخاطب
اینکه شماره تماس مخاطب بلاک میشه یا خیر بستگی به مدل تلفن شما دارد که به خاطر وجود مدل های متفاوت درنتیجه تنظیمات آن ها هم متفاوت است
<callerIdBlocking>0</callerIdBlocking>
سری ۷۹۰۰
غیر فعال ( قابل اصلاح است ) | 0 |
---|---|
فعال ( قابل اصلاح است ) | 1 |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | 2 |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | 3 |
سری ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ ۹۹۰۰
غیر فعال | 0 یا 1 |
---|---|
فعال | 2 یا 3 |
فعال سازی کنترل از راه دور تلفن
برای اینکه بتوانید کنترل تماس از راه دور را فعال کنید ، باید با “true” تنظیم شود .
<remoteCcEnable>true</remoteCcEnable>
<rfc2543Hold>false</rfc2543Hold>
<cnfJoinEnabled>true</cnfJoinEnabled>
<dndControl>0</dndControl>
<localCfwdEnable>true</localCfwdEnable>
<retainForwardInformation>false</retainForwardInformation>
اولویت در نمایش شماره ی مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو
چه صفحه نمایش برای full SIP user@domain URI باشد و یا فقط مربوط به بخش کاربری باشد می توان هر دو را تنظیم و اولویت بندی کرد
فقط بخش مربوط به کاربر | 1 |
---|---|
Full user@domain URI | 0 |
<uriDialingDisplayPreference>1</uriDialingDisplayPreference>
</sipCallFeatures>
<sipStack>
<sipInviteRetx>6</sipInviteRetx>
<sipRetx>10</sipRetx>
<timerInviteExpires>180</timerInviteExpires>
<timerRegisterExpires>3600</timerRegisterExpires>
<timerRegisterDelta>5</timerRegisterDelta>
<timerKeepAliveExpires>120</timerKeepAliveExpires>
<timerSubscribeExpires>120</timerSubscribeExpires>
<timerSubscribeDelta>5</timerSubscribeDelta>
<timerT1>500</timerT1>
<timerT2>4000</timerT2>
ID مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو
ارسال و دریافت ID مخاطب از راه دور ، این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به تماس گرفته شده توسط عملکرد { () CONNECTEDLINE } $ به روز شود.
باید با “true” تنظیم شود
<remotePartyID>true</remotePartyID>
<userInfo>Phone</userInfo>
<sipStack/>
تنظیم تایمر برای جواب دادن خودکار به تلفن
با دستور <autoAnswerEnabled> و تنظیم ” ۱ “ می توان چند ثانیه منتظر بود و به طور خودکار جواب تلفن داده شود
<autoAnswerTimer>1</autoAnswerTimer>
اگر تلفن در حال استفاده و روی خط باشد می توان به طور خودکار از تماس های داخلی جلوگیری کرد که با “false” و” true “ تنظیم می شود
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<autoAnswerAltBehavior>false</autoAnswerAltBehavior>
<autoAnswerOverride>true</autoAnswerOverride>
زمانی که گوشی تلفن قطع می شود امکان انتقال تماس فراهم باز هم وجود داشته باشد که با ” true “ و ” false “ باید تنظیم شود
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
فعال سازی Voice Activity Detection
نحوه ی فعال سازی پشتیبانی فعالیت های مربوط به صدا
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<enableVad>false</enableVad>
<preferredCodec>none</preferredCodec>
<dtmfAvtPayload>101</dtmfAvtPayload>
<dtmfDbLevel>3</dtmfDbLevel>
<dtmfOutofBand>avt</dtmfOutofBand>
همیشه از خط اصلی استفاده کنید (prime line)
همیشه هنگام خاموش کردن تلفن ، خط اولیه را انتخاب کنید. البته اگر خط اولیه ای وجود داشته باشد و به این نکته توجه داشته باشید که به تماس های ورودی از خط های دیگر به طور خودکار پاسخ داده نمی شود.
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<alwaysUsePrimeLine>false</alwaysUsePrimeLine>
همیشه از پیام صوتی خط اصلی (Prime Line) استفاده کنید
هنگام فشردن دکمه پیام ، خط اصلی را انتخاب کنید البته اگر خط اولیه ای وجود داشته باشد. در غیر این صورت از اولین خطی که پیام انتظار دارد استفاده می شود.
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<alwaysUsePrimeLineVoiceMail>false</alwaysUsePrimeLineVoiceMail>
<kpml>0</kpml>
برچسب تلفن
برچسب در بالا و سمت راست صفحه تلفن تحت شبکه درج می شود . حداکثر دارای ۱۳ کاراکتراست و نباید حاوی هیچ فضایی باشد. فقط سری ۷۹۰۰
<phoneLabel>LABEL</phoneLabel>
<stutterMsgWaiting>0</stutterMsgWaiting>
وضعیت تماس در پیکربندی تلفن های سیسکو
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<callStats>true</callStats>
<offhookToFirstDigitTimer>15000</offhookToFirstDigitTimer>
<silentPeriodBetweenCallWaitingBursts>10</silentPeriodBetweenCallWaitingBursts>
<startMediaPort>16384</startMediaPort>
<stopMediaPort>32766</stopMediaPort>
<natEnabled>false</natEnabled>
<natReceivedProcessing>false</natReceivedProcessing>
<natAddress></natAddress>
<sipLines>
کلیدهای خط بر روی تلفن می توانید. مطمئنا شما با تلفنی مواجه شدید که دارای کلیدهای خط متفاوتی است ، برای تلفن شما نیز این امکان وجود دارد و میتوان خطوط تلفن زیادی را تعریف کرد . از کلیدهای خط برای خطوط تلفن ، شماره گیری های سریع BLF ، سرویس های URL و غیره استفاده می شود.
button : دکمه روی تلفن (button) باید انتخاب شود که خط روی آن تعریف شود . حداقل باید یک کلید خط از <featureID> نوع ۹ تعریف شده باشد.
index : lineIndex برای <featureID
> نوع ۹ تنظیم می شود
<line button="1" lineIndex="1">
featureID
شماره تعیین کننده برای ویژگی که به این خط تلفن تحت شبکه اختصاص داده می شود .
<featureID>9</featureID>
برچسب ویژگی ( featureLabel )
برچسب متنی روی صفحه نمایش و کنار کلید خط تلفن قرار دارد .
<featureLabel>PEERNAME</featureLabel>
proxy
پراکسی باید کلمه ی کلیدی ” USE CALL MANAGER “ باشد
<proxy>USECALLMANAGER</proxy>
<port>5060</port>
این اسم در زمان ثبت استفاده می شود که یک نام مشخص یکتا (peer name ) است
<name>PEERNAME</name>
name به صورت اختیاری در SIP استفاده می شود
<displayName>NAME</displayName>
<autoAnswer>
به طور خودکار به تماس های داخلی روی این خط پاسخ داده می شود
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<autoAnswerEnabled>0</autoAnswerEnabled>
می توان صوتی را برای تماسها به صورت خودکارآماده کرد تا به صورت گویا جواب دهد که به دو صورت زیر قابل تنظیم است :
- برای جواب های خودکار از طریق بلندگو از Speakerphone
- برای جواب های خودکار از طریق گوشی از Headset
<autoAnswerMode>Auto Answer with Headset</autoAnswerMode>
<autoAnswer/>
فعال سازی تماس انتظار در سری تلفن های تحت شبکه
سری ۷۹۰۰
غیر فعال ( قابل اصلاح است ) | 0 |
---|---|
فعال ( قابل اصلاح است ) | 1 |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | 2 |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | 3 |
سری ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰
غیر فعال | 0 یا 1 |
---|---|
فعال | 2 یا 3 |
<callWaiting>1</callWaiting>
هنگام ثبت به یک نام کاربری احتیاج دارید ، این قسمت را می توانید خالی بگذارید و از ” name ” که در بالا به آن اشاره استفاده کنید
<authName>PEERNAME</authName>
هنگام ثبت به یک رمز عبوری احتیاج پیدا خواهید کرد که کاملا خصوصی( secret ) برا ی نام کاربری است
<authPassword>SECRET</authPassword>
نام کاربری مخاطب هدر SIP که به صورت اختیاری استفاده می شود
<contact></contact>
<sharedLine>false</sharedLine>
نحوه ی تنظیم “هشدار تلفن به کاربر برای دریافت پیام های صوتی شنیده نشده ” به چند صورت امکان پذیر است
۰ در خط های اصلی اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش به سرعت روشن می شوند
۱ در خط اصلی اگر پیام در حالت انتظار باشد صفحه نمایش به سرعت شروع به فعالیت می کند
۲ درخط اصلی در صورتی که پیام در حالت انتظار باشد لامپ چراغ تلفن روشن می شود
۳ اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش به سرعت روشن می شوند و شروع به فعالیت می کند
۴ اگر پیام در حالت انتظار باشد صفحه نمایش به سرعت شروع به فعالیت می کند
۵ در صورتی که پیام در حالت انتظار باشد لامپ چراغ تلفن روشن می شود
۶ اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش هیچ گونه فعالیتی نمی کند
<messageWaitingLampPolicy>3</messageWaitingLampPolicy>
ایجاد یک صدای زنگ کوتاه برای زمانی که گوشی تلفن را بر میداریم و متوجه می شویم که پیام صوتی شنیده نشده ای وجود داشته است
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<messageWaitingAMWI>0</messageWaitingAMWI>
شماره گیری از طریق کلیدهای پیام
<messagesNumber>VOICEMAIL EXTENSION</messagesNumber>
وقتی تلفن در حالت تماس نیست چگونه زنگ می خورد؟
از پیش فرض تلفن استفاده می شود | 0 |
---|---|
غیرفعال | 1 |
فقط فلش | 2 |
یکبار زنگ به صدا در می آید | 3 |
زنگ تماس | 4 |
<ringSettingIdle>4</ringSettingIdle>
وقتی که تلفن از قبل تماسی داشته است چگونه زنگ می خورد ؟
از پیش فرض تلفن استفاده می شود | 0 |
---|---|
غیرفعال | 1 |
فقط فلش | 2 |
یکبار زنگ به صدا در می آید | 3 |
زنگ تماس | 4 |
فقط صدای بوق | 5 |
<ringSettingActive>5</ringSettingActive>
<forwardCallInfoDisplay>
<callerName>true</callerName>
<callerNumber>true</callerNumber>
<redirectedNumber>false</redirectedNumber>
<dialedNumber>true</dialedNumber>
<forwardCallInfoDisplay/>
حداکثر تعداد تماسهایی که خط می تواند همزمان داشته باشد . در جدول زیر بالاترین مقدار مورد استفاده برای هر مدل تلفن تحت شبکه نشان داده شده است.
8831 | 6 |
---|---|
6921, 7811, 7821, 7832, 8832 | 12 |
6941, 6945, 7841, 8821, 8941, 8945 | 24 |
7911, 7941, 7942, 7945, 7961, 7962, 7965, 7971, 7975 | 50 |
6961 | 72 |
8811, 8841, 8845, 8851, 8861, 8865, 8961, 9951, 9971 | 200 |
<maxNumCalls>5</maxNumCalls>
تعداد تماسهایی که خط می تواند در یک زمان داشته باشد قبل از اینکه به حالت اشغال برگردد .
<busyTrigger>4</busyTrigger>
<line/>
<sipLines/>
<externalNumberMask></externalNumberMask>
<voipControlPort>5060</voipControlPort>
<dscpForAudio>184</dscpForAudio>
<dscpVideo>136</dscpVideo>
<ringSettingBusyStationPolicy>0</ringSettingBusyStationPolicy>
<dialTemplate>DIAL TEMPLATE FILE</dialTemplate>
<softKeyFile>SOFTKEY FILE</softKeyFile>
</sipProfile>
نام فایل حاوی ویژگی های فعال شده برای مدل های ۸۹۶۱ ، ۹۹۵۱ و ۹۹۷۱
<featurePolicyFile>FEATURE POLICY FILE</featurePolicyFile>
یک لیست یا بیشتر از کاراکترهای ۰ یا ۱ که مشخص می کند کدام خطوط باید تماسهای از دست رفته را وارد کنند . خطوط با موقعیت کاراکتر (۰ یا ۱) در یک رشته دسته بندی می شوند (به عنوان مثال: “۱۰۰″ امکان ورود به خط اول را فراهم می کند و آن را در خط های دوم و سوم غیرفعال می کند )
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<MissedCallLoggingOption>1</MissedCallLoggingOption>
<commonProfile>
<phonePassword></phonePassword>
به کاربر این امکان را می دهد که تصویر زمینه ی تلفن را تغییر دهد
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<backgroundImageAccess>true</backgroundImageAccess>
نشان می دهد که یک برنامه در سابقه تماس تلفنی فعال است یا خیر . نکته ای که برای این برنامه افزودنی حائز اهمیت است این است که باید در طرح شماره گیری ستاره ها وجود داشته باشد.
سری ۷۹۰۰
غیرفعال( قابل اصلاح است ) | 0 |
---|---|
فعال (قابل اصلاح است ) | 1 |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | 2 |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | 3 |
سری های ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰
غیرفعال | 0 یا 1 |
---|---|
فعال | 2 یا 3 |
<callLogBlfEnabled>2</callLogBlfEnabled>
<commonProfile/>
دستور loadinformation در تلفن تحت شبکه
<loadInformation>LOADS FILE</loadInformation>
<vendorConfig>
فایل تصویری PNG حاوی تصویر پس زمینه پیش فرض برای گوشی است . URL باید به صورت // : http باشد و فقط برای سری های ، ۸۸۰۰ ، ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰ کاربرد دارد
<defaultWallpaperFile>URL<defaultWallpaperFile>
چگونگی استفاده از بلندگو
غیرفعال | true |
---|---|
فعال | false |
<disableSpeaker>false</disableSpeaker>
چگونگی استفاده از بلندگو یا هدست
غیرفعال | true |
---|---|
فعال | false |
<disableSpeakerAndHeadset>false</disableSpeakerAndHeadset>
این امکان را برای کاربر فراهم می کند با یک کلید mute (قطع صدا) که برای mute یا unmute کردن تلفن هایی که دکمه اختصاصی mute ندارند ، استفاده می شود
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<enableMuteFeature>false</enableMuteFeature>
زمانی که هدست فعال است امکان استفاده از هدست وگوشی می تواند به طور همزمان فراهم شود
فعال | true |
---|---|
غیرفعال | false |
<enableGroupListen>true</enableGroupListen>
برای دسترسی کاربر به تنظیمات تلفن تحت شبکه باید به گونه ی زیر عمل کرد
فعال | 2 |
---|---|
غیرفعال | 1 |
پیش فرض تلفن | 0 |
<g722CodecSupport>2</g722CodecSupport>
از کلید hold برای نگه داشتن و یا از سرگیری تماس (resume) یا فقط برای hold تماس می توان استفاده کرد . فقط در سری ۷۸۰۰ و ۸۸۰ استفاده می شود
فقط hold | 1 |
---|---|
Hold و Resume | 0 |
<holdResumeKey>0</holdResumeKey>
برای پیکربندی تلفن سیسکو باید به گونه ی زیر عمل کرد
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<recentsSoftKey>1</recentsSoftKey>
<handsetWidebandEnable>2</handsetWidebandEnable>
<headsetWidebandEnable>2</headsetWidebandEnable>
<headsetWidebandUIControl>1</headsetWidebandUIControl>
<handsetWidebandUIControl>1</handsetWidebandUIControl>
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<settingsAccess>1</settingsAccess>
قابلیت فعالسازی ویدیو در تلفن های تحت شبکه
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<videoCapability>0</videoCapability>
هنگام برقرار شدن تماس ویدیویی با فشار دادن دکمه ی قطع صدا ( mute ) فقط صدا قطع می شود به جای اینکه صدا و فیلم با هم قطع شود . در مدل های سری ۹۹۰۰ این امکان وجود دارد .
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<separateMute>0</separateMute>
پنجره ویدئو را بطور پیش فرض می توان مخفی کرد ولی ویدئو از دوربین گوشی همچنان قابل انتقال است
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<hideVideoByDefault>0</hideVideoByDefault>
فعال سازی دوربین
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<ciscoCamera>0</ciscoCamera>
فعالسازی سرور HTTP تلفن ها
غیرفعال | 1 |
---|---|
فعال | 0 |
<webAccess>0</webAccess>
<webProtocol>0</webProtocol>
فعال سازی مدیریت از راه دور با استفاده از سرور HTTP . فقط برای تلفن ۸۲۱ استفاده می شود
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<webAdmin>1</webAdmin>
رمز عبور برای دسترسی از راه دور به رابط کاربری HTTP . فقط برای مدل ۸۸۲۱ استفاده می شود
<adminPassword></adminPassword>
فعالسازی سرور SS
غیرفعال | 1 |
---|---|
فعال | 0 |
<sshAccess>0</sshAccess>
سرعت تجدید نمایشگر برای جلوگیری از لرزش ناشی از برخی از روشنایی هایی که در اطراف وجود دارد
اصلاح روشنایی | 1 |
---|---|
Normal | 0 |
<displayRefreshRate>0</displayRefreshRate>
لیست روزهایی که روی صفحه نمایش فعال نیستند با کاما از هم جدا شده و پس از اتمام زمان مشخص شده توسط <displayIdleTimeout> صفحه به طور خودکار خاموش می شود.
یکشنبه | 1 |
---|---|
دوشنبه | 2 |
سه شنبه | 3 |
چهارشنبه | 4 |
پنج شنبه | 5 |
جمعه | 6 |
شنبه | 7 |
<daysDisplayNotActive>1,7</daysDisplayNotActive>
ساعت به طور اتوماتیک با فرمت HH:MM روی صفحه نمایش روشن می شود
<displayOnTime>08:00</displayOnTime>
ساعت به طور اتوماتیک با فرمت HH:MM روی صفحه نمایش بعد از اینکه روشن شد ، خاموش می شود
<displayOnDuration>10:00</displayOnDuration>
در فرمت HH:MM اگر خارج از زمان تعیین شده باشد تا به طور خودکار نمایشگر تلفن خاموش شود توسط <daysDisplayNotActive> ، <displayOnTime> و <displayOnTimeout> انجام می شود
<displayIdleTimeout>00:10</displayIdleTimeout>
زمانی که تماس تلفنی و در خارج از زمان مشخص شده برقرار می شود توسط <daysDisplayNotActive> ، <displayOnTime> و <displayOnDuration> ، نمایشگر به طور خودکار روشن می شود
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<displayOnWhenIncomingCall>1</displayOnWhenIncomingCall>
لیست روزهایی که نور پس زمینه ی تلفن دیگر برای آنها فعال نیست توسط کاما جدا می شود و بعد از زمان مشخصی توسط دستور <backlightIdleTimeout
> به طور اتوماتیک خاموش می شود
<daysBacklightNotActive>1,7</daysBacklightNotActive>
برای اینکه زمان و ساعت به طور اتوماتیک نورپس زمینه ی تلفن را روشن کند به صورت زیر عمل می کنیم
<backlightOnTime>08:00</backlightOnTime>
در فرمت HH:MM مدت زمانی که طول می کشه تا نور پس زمینه ای که روشن شده بود خاموش شود
<backlightOnDuration>10:00</backlightOnDuration>
در فرمت HH:MM به طور اتوماتیک نورپس زمینه ی تلفن اگر خارج از زمانی که توسط دستورات زیر تعیین کرده ایم باشد ، خاموش می شود .
<daysBacklightNotActive
>, <backlightOnTime
> و <backlightOnTimeout
>
<backlightIdleTimeout>00:10</backlightIdleTimeout>
زمانی که تماس برقرار می شود نور پس زمینه ی تلفن توسط دستورات زیر به طور اتوماتیک روشن شود
<daysBacklightNotActive
>, <backlightOnTime
> و <backlightOnDuration
>
<backlightOnWhenIncomingCall>1</backlightOnWhenIncomingCall>
برای اینکه در طول تماس بطور دوره ای صدای بوق پخش شود یا خیر می توانید به صورت زیر عمل کنید
نکته : بدون توجه به اینکه تماس در حال ضبط است یا خیر ، صدای بوق پخش می شود.
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
<recordingTone>0</recordingTone>
درصد صدا | 0 تا 100درصد |
---|
<recordingToneLocalVolume>100</recordingToneLocalVolume>
در پیکربندی تلفن های سیسکو بعد از فشار دادن کلید more و قبل از اینکه به حالت اولیه کلید های نرم افزاری برگردد،زمان را بین ۰ تا ۳۰ ثانیه می توان تنظیم کرد.
اگر تنظیم تایمر روی ۰ باشد بازگشت به حالت اولیه لغو می شود
<moreKeyReversionTimer>5</moreKeyReversionTimer>
اگر میخواهید تمرکزتان فقط به تماس های برقرار شده روی خطی که اخیرا انتخاب شده باشد نه تماس های موجود روی همه ی خطوط می توانید به صورت زیر عمل کنید .
<autoSelectLineEnable>1</autoSelectLineEnable>
فعال | 1 |
---|---|
غیرفعال | 0 |
سلام
مقاله کاملی بود ولی یه مقدار سرعت load شدنش پایینه که اگر بهبود داده بشه عالی میشه
ما از شرکت نوین ویپ قیمت voip گرفیتم و برای مقایسه از شما هم قیمت و همچنین نحوه اجرای ویپچ رو هم میخواییم
چطور میتونم پیش فاکتور بگیرم ؟
با سلام و عرض ادب
ممنون از نظرشما حتما به بخش فنی این مشکل رو انتقال خواهم داد .
همچنین باید بگم تقریبا این مقاله ۵۰درصد تکمیل شده و همچنان در حال ادامه هست .. اگر مشتاق بودید میتونید در آینده نزدیک ادامه این مقاله رو از همین لینک دنبال بفرمائید .
درباره قیمت و نحوه اجرا میتونید برای مشاوره تلفنی و همچنین درخواست پیش فاکتور با شماره ۰۲۱۸۸۳۰۵۹۶۶ تماس بگیرید
یا اگر صرفا نیاز به پیش فاکتور دارید به واتس اپ شماره ۰۹۳۵۰۵۱۳۰۱۸ پیغام بدید لطفا.
باتشکر.
سلام و احترام
تلفن سیسکو۷۹۶۲ دارم . تمامی فایل ها با نرم افزار tft به تلفن منتقل شده و بالا اومده
مشکل اینجاست دوتا خط دارم که روی صفحه نمایش رجیستر شده اما کنار شماره ها علامت ضربدر هست و بوق نداره
DHCPرو از داخل تنظیمات غیرفعال کردم و آی پی استاتیک دادم
تلفن داخل شبکه نیست و فقط به یک مودم ADSL با کابل ارتباط اینترنت متصل هست
همین دوشماره روی گوشی با نرم افزار خودش کار میکنه و مشکلی نداره
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام و عرض ادب
اگر که میخواهید از یک سرویس دهنده استفاده بفرمائید به دلیل اینکه سرور اون سرویس دهنده توی شبکه لوکال نیست و تلفن باید ارتباط لایه ۲داشته باشه با سرور این امکان وجود نداره ! باید از تلفنهای با مدل ۷۹۶۰ یا ۷۹۴۰ استفاده بفرمائید یا ۷۹۱۲ .
اگر سوالی داشتید ویا مشکلتون چیز دیگه ای هست هم درخدمتیم .
عرض سلام و خدا قوت،خیلی مفید و کاربردی بود
سلام و ارادت خدمت شما همراه عزیز . ممنون که با نظرتون به ما لطف داشتید.
سلام و خدا قوت
ممنون بابت مقاله کاملتون
من یه مشکل تو رجیستر کردن داخلی گوشی ۷۹۴۲g دارم.
ما رنج آی پی سرورهامون و شبکه داخلیمون فرقه داره.
سرورها ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫X هستن و داخلی شبکه ۱۹۲٫۱۶۸٫۳٫X
الان همه تنظیمات انجام میشه و گوشی فایل کانفیگ رو میگیره از سرور ایزابل و حتی از ایزابل هم پینگ گوشی رو داریم.
ولی گوشی تو حالت رجیسترینگ میمونه.
یکبار با آی پی استاتیک با همون فایل کانفیگ تست کردیم و تو رنج سرور آی پی دادیم به گوشی و اوکی شد و رجیستر هم شد.
مشکل کجا میتونه باشه؟
یعنی گوشی های سیسکو فقط باید تو یه رنج باشن با TFTP سرور؟
ممنون
سری ۷۹۴۱ خرید داشتم
اما وقتی به سوئیچ می زنم به محض آی پی گرفتن انگار خاموش روشن می شود و آرم اولیه سیسکو میاد
با سلام
تنظیمات انجام شد و موردی ندارم اما تنظیمات ساعت دقیق انجام نمی شود ممنون می شم راهنمایی نمایید
با سلام
درمورد کانفیگ تلفن ۷۸۴۱ ۲ تا سوال داشتم.
۱- ایا امکان کانفیک کردن و اعمال تنظیمات روی sip به حالت web base می باشد؟
۲- من تلفن را ریجستر کردم و اخرین ورژن ابدیت شد. زمانی که یک داخلی در فایل xml تنظیم می کنم مشکلی وجود ندارد. اما هنگام اضافه کردن داخلی دوم به فایل تلفن کانفیگ نمی شود.کلیه تنظیمات از فایل داخلی ۱ کپی ممی کنم وفقط شماره داخلی و پسورد رو عوض کردم.و لاین نامبر ۲ رو انتخاب می کنم
با سلام و احترام
این مدل وب بیس نیست .. همچنین با تجربه ما برای امکان اضافه کردن داخلی دوم وجود ندارد و از دکمه دوم باید به عنوان یک آپشن مثلا پیکاپ استفاده کرد .