آموزش ها و مقالات, مطالب آموزشی سیسکو, مطالب آموزشی ویپ

نحوه ی پیکربندی و کانفیگ تلفن های ویپ سیسکو Cisco IP Phone Configuration

8861-cisco ip phone configuration

با سلام خدمت همه ی همراهان عزیز سایت اِف کِی نِت .دراین مطلب قصد داریم نحوه ی کانفیگ تلفن های سیسکو Cisco IP Phone Configuration ، ویژگی های موجود دراین دستگاه ها و پشتیبانی از این تلفن ها را توضیح دهیم . تلفن های Cisco IP Phone  هم  برای کار با محصولات Unified Call Manager Cisco و محصولات Call Manager Express و مابقی PBX ها از جمله سیستم های تلفنی متن باز مانند استریسک ، الستیکس ، ایزابل ، Freebx و….  طراحی شده و قابل استفاده است.

در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرکدام از این تلفن ها لطفا روی لینک ip phone کلیک کنید تا در این بخش به طور کامل با انواع تلفن های تحت شبکه سسیکو و قابلیت های آنها آشنا شوید.

همچنین برای دریافت فایل تنظیمات و به روز ترین فریمور های تلفن مد نظرتون میتوانید به بخش دانلود فریمور ها و تنظیمات تلفن های سسیسکو مراجعه کنید، در این بخش کانفیگ هر تلفن سیسکو به طور مجزا توسط کارشناسان اف کا نت تهیه و آماده بهره برداری است.

در ادامه به بررسی بیشتر و خط به خط ویژگی های این تلفن های تحت شبکه و نحوه ی فعال سازی آن ها که در فایل SEPMAC.cnf.xml قابل تنظیم میباشد می پردازیم . امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شود .

پیکربندی تلفن های سیسکو Cisco IP Phone Configuration

SEPMAC.cnf.xml

اسم اصلی فایل  پیکربندی تلفن تحت شبکه بر اساس آدرس MAC تلفن است ، به عنوان مثال: SEP58971ECC97C1.cnf.xml

 

<device>


<fullConfig>true</fullConfig>   

<deviceProtocol>SIP</deviceProtocol>   

<devicePool>   

<dateTimeSetting>     

DateTemplate

تاریخ و زمان در پیکربندی تلفن های سیسکو چگونه است ؟

از خط تیره (-) و نقطه (.) می توان استفاده کرد . روز(D)  و ماه (M)  را می توان تغییر داد تا تنظیمات تلفن روی قالب آمریکایی باشد .

D/M/Yسال تا دو رقم ، زمان تا 24 ساعت قابل تنظیم است
D/M/YAسال تا دو رقم ، زمان تا 12 ساعت قابل تنظیم است
D/M/YYسال تا چهار رقم ، زمان تا 24 ساعت قابل تنظیم است
D/M/YYAسال تا چهار رقم ، زمان تا 12 ساعت قابل تنظیم است

URL1

URL سرور VPN با استفاده از قالب https: // HOSTNAME / svc

<url1>URL</url1>  


<addresses/>

<credentials>


<hashAlg>0</hashAlg>  

CertHash1

<certHash1>HASH</certHash1>     


<credentials/>  

<vpnGroup/>


<sipProfile>


<sipProxies>  

RegisterWithProxy

ثبت با Asterisk ، باید با ” true “ تنظیم شود  .

 

<registerWithProxy>true</registerWithProxy>  

<sipProxies/>


<sipCallFeatures>


<callForwardURI>x-cisco-serviceuri-cfwdall</callForwardURI>  


<callPickupURI>x-cisco-serviceuri-pickup</callPickupURI>  


<callPickupListURI>x-cisco-serviceuri-opickup</callPickupListURI>  


<callPickupGroupURI>x-cisco-serviceuri-gpickup</callPickupGroupURI>  

<meetMeServiceURI>x-cisco-serviceuri-meetme</meetMeServiceURI>  

CallHoldRingback

اگر کاربر در حین استفاده از تلفن بخواهد آن را قطع کند و روی hold بگذارد و تلفن دیگر را جواب دهد باید به صورت زیر تلفن را تنظیم کند

 

<callHoldRingback>1</callHoldRingback>

فعال1
غیرفعال0

semiAttendedTransfer

اجازه دهید قبل ازجواب دادن به مخاطب ، فرایند انتقال تماس کامل شود

 

<semiAttendedTransfer>true</semiAttendedTransfer>

فعالtrue
غیرفعالfalse

AnonymousCallBlock

بلاک کردن تماس های نا شناس در پیکربندی تلفن های سیسکو چگونه است ؟

اینکه تلفن تماس های ورودی ناشناس را رد می کند یا خیر بستگی به مدل تلفن دارد . که به خاطر مدل متفاوت درنتیجه تنظیمات Cisco IP Phone Configuration هم متفاوت است

 

<anonymousCallBlock>0</anonymousCallBlock>

سری ۷۹۰۰

غیر فعال ( قابل اصلاح است )0
فعال ( قابل اصلاح است )1
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست )2
فعال (قابل اصلاح نیست )3

سری ۶۹۰۰۷۸۰۰۸۸۰۰۸۹۰۰  ۹۹۰۰

غیر فعال0 یا 1
فعال2 یا 3

CallerIdBlocking

بلاک شماره ی مخاطب 

اینکه شماره تماس مخاطب بلاک میشه یا خیر بستگی به مدل تلفن شما دارد که به خاطر وجود مدل های متفاوت درنتیجه تنظیمات آن ها هم متفاوت است

 

<callerIdBlocking>0</callerIdBlocking>

سری ۷۹۰۰

غیر فعال ( قابل اصلاح است )0
فعال ( قابل اصلاح است )1
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست )2
فعال (قابل اصلاح نیست )3

سری ۶۹۰۰۷۸۰۰۸۸۰۰۸۹۰۰  ۹۹۰۰

غیر فعال0 یا 1
فعال2 یا 3

RemoteCcEnable

فعال سازی کنترل از راه دور تلفن

برای اینکه بتوانید کنترل تماس از راه دور را فعال کنید ، باید با true” تنظیم شود .

<remoteCcEnable>true</remoteCcEnable>

<rfc2543Hold>false</rfc2543Hold>

<cnfJoinEnabled>true</cnfJoinEnabled>

<dndControl>0</dndControl>

<localCfwdEnable>true</localCfwdEnable>

<retainForwardInformation>false</retainForwardInformation>

 

UriDialingDisplayPreference

اولویت در نمایش شماره ی مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو

چه صفحه نمایش برای full SIP user@domain URI باشد و یا فقط مربوط به بخش کاربری باشد می توان هر دو را تنظیم و اولویت بندی کرد

فقط بخش مربوط به کاربر1
Full user@domain URI0

<uriDialingDisplayPreference>1</uriDialingDisplayPreference>  

</sipCallFeatures>

<sipStack>
<sipInviteRetx>6</sipInviteRetx>  

<sipRetx>10</sipRetx>  


<timerInviteExpires>180</timerInviteExpires>  

<timerRegisterExpires>3600</timerRegisterExpires>  


<timerRegisterDelta>5</timerRegisterDelta>  

<timerKeepAliveExpires>120</timerKeepAliveExpires>  


<timerSubscribeExpires>120</timerSubscribeExpires>  

<timerSubscribeDelta>5</timerSubscribeDelta>  


<timerT1>500</timerT1>  


<timerT2>4000</timerT2>  

RemotePartyID

ID مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو

ارسال و دریافت ID مخاطب از راه دور ، این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط  به تماس گرفته شده توسط عملکرد { () CONNECTEDLINE } $ به روز شود.
باید با “true” تنظیم شود

<remotePartyID>true</remotePartyID>  


<userInfo>Phone</userInfo>  


<sipStack/>

AutoAnswerTimer

تنظیم تایمر برای جواب دادن خودکار به تلفن 

با دستور <autoAnswerEnabled> و تنظیم ” ۱ “  می توان چند ثانیه منتظر بود و به طور خودکار جواب تلفن داده شود 

<autoAnswerTimer>1</autoAnswerTimer>

AutoAnswerAltBehavior

اگر تلفن در حال استفاده و روی خط باشد می توان به طور خودکار از تماس های داخلی جلوگیری کرد که با “false” و” true “ تنظیم می شود

فعالtrue
غیرفعالfalse

<autoAnswerAltBehavior>false</autoAnswerAltBehavior>

<autoAnswerOverride>true</autoAnswerOverride>

TransferOnhookEnabled

زمانی که گوشی تلفن قطع می شود امکان انتقال تماس فراهم باز هم وجود داشته باشد که با ” true “ و ” false “ باید تنظیم شود

فعالtrue
غیرفعالfalse

EnableVad

فعال سازی Voice Activity Detection

نحوه ی فعال سازی پشتیبانی  فعالیت های مربوط به صدا

فعالtrue
غیرفعالfalse

 

<enableVad>false</enableVad>

<preferredCodec>none</preferredCodec>


<dtmfAvtPayload>101</dtmfAvtPayload>


<dtmfDbLevel>3</dtmfDbLevel>


<dtmfOutofBand>avt</dtmfOutofBand>

 

AlwaysUsePrimeLine

همیشه از خط اصلی استفاده کنید (prime line)

همیشه هنگام خاموش کردن تلفن ، خط اولیه  را انتخاب کنید. البته اگر خط اولیه ای وجود داشته باشد و به این نکته توجه داشته باشید که به تماس های ورودی از خط های دیگر به طور خودکار پاسخ داده نمی شود.

فعالtrue
غیرفعالfalse

<alwaysUsePrimeLine>false</alwaysUsePrimeLine>

AlwaysUsePrimeLineVoicemail

همیشه از پیام صوتی خط اصلی (Prime Line) استفاده کنید

 هنگام فشردن دکمه پیام ، خط اصلی را انتخاب کنید البته اگر خط اولیه ای وجود داشته باشد. در غیر این صورت از اولین خطی که پیام انتظار دارد استفاده می شود.

فعالtrue
غیرفعالfalse

<alwaysUsePrimeLineVoiceMail>false</alwaysUsePrimeLineVoiceMail>

<kpml>0</kpml>

PhoneLabel

برچسب تلفن
برچسب در بالا و سمت راست صفحه تلفن تحت شبکه  درج می شود . حداکثر دارای ۱۳ کاراکتراست و نباید حاوی هیچ فضایی باشد. فقط سری ۷۹۰۰

<phoneLabel>LABEL</phoneLabel>


<stutterMsgWaiting>0</stutterMsgWaiting>

Call state

وضعیت تماس در پیکربندی تلفن های سیسکو

فعالtrue
غیرفعالfalse

<callStats>true</callStats>

<offhookToFirstDigitTimer>15000</offhookToFirstDigitTimer>


<silentPeriodBetweenCallWaitingBursts>10</silentPeriodBetweenCallWaitingBursts>


<startMediaPort>16384</startMediaPort>


<stopMediaPort>32766</stopMediaPort>


<natEnabled>false</natEnabled>


<natReceivedProcessing>false</natReceivedProcessing>

<natAddress></natAddress>

<sipLines>

 

Line

کلیدهای خط بر روی تلفن می توانید. مطمئنا شما با تلفنی مواجه شدید که دارای کلیدهای خط متفاوتی است ، برای تلفن شما نیز این امکان وجود دارد و میتوان خطوط تلفن زیادی را تعریف کرد . از کلیدهای خط برای خطوط تلفن ، شماره گیری های سریع BLF ، سرویس های URL و غیره استفاده می شود.

button  : دکمه روی تلفن (button) باید انتخاب شود که خط روی آن تعریف شود . حداقل باید یک کلید خط از <featureID> نوع ۹ تعریف شده باشد.

index  : lineIndex برای <featureID>  نوع ۹ تنظیم می شود

<line button="1" lineIndex="1">

featureID

شماره تعیین کننده برای ویژگی که به این خط تلفن تحت شبکه اختصاص داده می شود .

<featureID>9</featureID>

 برچسب ویژگی ( featureLabel )

برچسب متنی روی صفحه نمایش و کنار کلید خط تلفن قرار دارد .

<featureLabel>PEERNAME</featureLabel>

proxy

پراکسی باید کلمه ی کلیدی  USE CALL MANAGER باشد

<proxy>USECALLMANAGER</proxy>

<port>5060</port>

Name

این اسم در زمان ثبت استفاده می شود که یک نام مشخص یکتا (peer name ) است

<name>PEERNAME</name>

 name  به صورت اختیاری در SIP استفاده می شود

<displayName>NAME</displayName>

<autoAnswer>

AutoAnswerEnabled

به طور خودکار به تماس های داخلی روی این خط پاسخ داده می شود

فعال1
غیرفعال0

<autoAnswerEnabled>0</autoAnswerEnabled>

AutoAnswerMode

می توان صوتی را برای تماسها به صورت خودکارآماده کرد تا به صورت گویا جواب دهد که به دو صورت زیر قابل تنظیم است :

  • برای جواب های خودکار از طریق بلندگو از Speakerphone 
  • برای جواب های خودکار از طریق گوشی از Headset

<autoAnswerMode>Auto Answer with Headset</autoAnswerMode>  

<autoAnswer/>

 

CallWaiting

فعال سازی تماس انتظار در سری تلفن های تحت شبکه

سری ۷۹۰۰

غیر فعال ( قابل اصلاح است )0
فعال ( قابل اصلاح است )1
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست )2
فعال (قابل اصلاح نیست )3

سری ۶۹۰۰۷۸۰۰۸۸۰۰۸۹۰۰ و ۹۹۰۰ 

غیر فعال0 یا 1
فعال2 یا 3

<callWaiting>1</callWaiting>

AuthName

هنگام ثبت به یک نام کاربری احتیاج دارید ، این قسمت را می توانید خالی بگذارید و از ” name ” که در بالا به آن اشاره استفاده کنید

<authName>PEERNAME</authName>

AuthPassword

هنگام ثبت به یک رمز عبوری احتیاج پیدا خواهید کرد که کاملا خصوصی( secret ) برا ی نام کاربری است

 

<authPassword>SECRET</authPassword>

Contact

نام کاربری مخاطب هدر SIP که به صورت اختیاری استفاده می شود

 

<contact></contact>


<sharedLine>false</sharedLine>

 

 

MessageWaitingLampPolicy

نحوه ی تنظیم “هشدار تلفن به کاربر برای دریافت پیام های صوتی شنیده نشده ” به چند صورت امکان پذیر است

 

۰   در خط های اصلی اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش به سرعت روشن می شوند

۱   در خط اصلی اگر پیام در حالت انتظار باشد صفحه نمایش به سرعت شروع به فعالیت می کند 

۲   درخط اصلی در صورتی که پیام در حالت انتظار باشد لامپ چراغ تلفن روشن می شود 

۳  اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش به سرعت روشن می شوند و شروع به فعالیت می کند

۴  اگر پیام در حالت انتظار باشد صفحه نمایش به سرعت شروع به فعالیت می کند 

۵  در صورتی که پیام در حالت انتظار باشد لامپ چراغ تلفن روشن می شود 

۶ اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش هیچ گونه فعالیتی نمی کند

 

<messageWaitingLampPolicy>3</messageWaitingLampPolicy>

MessageWaitingAMWI

ایجاد یک صدای زنگ کوتاه برای زمانی که گوشی تلفن را بر میداریم و متوجه می شویم که پیام صوتی شنیده نشده ای وجود داشته است

فعال1
غیرفعال0

<messageWaitingAMWI>0</messageWaitingAMWI>

MessagesNumber

شماره گیری از طریق کلیدهای پیام

<messagesNumber>VOICEMAIL EXTENSION</messagesNumber>

RingSettingIdle

وقتی تلفن در حالت تماس نیست چگونه زنگ می خورد؟

از پیش فرض تلفن استفاده می شود0
غیرفعال1
فقط فلش2
یکبار زنگ به صدا در می آید3
زنگ تماس4

<ringSettingIdle>4</ringSettingIdle>

RingSettingActive

وقتی که تلفن از قبل تماسی داشته است چگونه زنگ می خورد ؟

از پیش فرض تلفن استفاده می شود0
غیرفعال1
فقط فلش2
یکبار زنگ به صدا در می آید3
زنگ تماس4
فقط صدای بوق5

<ringSettingActive>5</ringSettingActive>


<forwardCallInfoDisplay>  

<callerName>true</callerName>  


<callerNumber>true</callerNumber>  

<redirectedNumber>false</redirectedNumber>  


<dialedNumber>true</dialedNumber>  

<forwardCallInfoDisplay/>

MaxNumCalls

حداکثر تعداد تماسهایی که خط می تواند همزمان داشته باشد . در جدول زیر بالاترین مقدار مورد استفاده برای هر مدل تلفن تحت شبکه  نشان داده شده است.

88316
6921, 7811, 7821, 7832, 883212
6941, 6945, 7841, 8821, 8941, 894524
7911, 7941, 7942, 7945, 7961, 7962, 7965, 7971, 797550
696172
8811, 8841, 8845, 8851, 8861, 8865, 8961, 9951, 9971200

<maxNumCalls>5</maxNumCalls>

BusyTrigger

 تعداد تماسهایی که خط می تواند در یک زمان داشته باشد قبل از اینکه به حالت اشغال برگردد .

 

<busyTrigger>4</busyTrigger>    

<line/>  

<sipLines/>


<externalNumberMask>
</externalNumberMask>


<voipControlPort>5060</voipControlPort>

<dscpForAudio>184</dscpForAudio>


<dscpVideo>136</dscpVideo>

<ringSettingBusyStationPolicy>0</ringSettingBusyStationPolicy>

 

DialTemplate

<dialTemplate>DIAL TEMPLATE FILE</dialTemplate>

SoftKeyFile

<softKeyFile>SOFTKEY FILE</softKeyFile>
</sipProfile>

 

FeaturePolicyFile

نام فایل حاوی ویژگی های فعال شده برای مدل های ۸۹۶۱ ، ۹۹۵۱ و ۹۹۷۱

<featurePolicyFile>FEATURE POLICY FILE</featurePolicyFile>

 

 

MissedCallLoggingOption

یک لیست یا بیشتر از کاراکترهای  ۰ یا ۱ که مشخص می کند کدام خطوط باید تماسهای از دست رفته را وارد کنند . خطوط با موقعیت کاراکتر (۰ یا ۱) در یک رشته دسته بندی می شوند (به عنوان مثال: ۱۰۰″ امکان ورود به خط اول را فراهم می کند و آن را در خط های دوم و سوم غیرفعال می کند )

فعال1
غیرفعال0

 

<MissedCallLoggingOption>1</MissedCallLoggingOption>


<commonProfile>

<phonePassword></phonePassword>  

 

BackgroundImageAccess

به کاربر این امکان را می دهد که تصویر زمینه ی تلفن را تغییر دهد

فعالtrue
غیرفعالfalse

<backgroundImageAccess>true</backgroundImageAccess>

CallLogBlfEnabled

نشان می دهد که یک برنامه در سابقه تماس تلفنی فعال است یا خیر . نکته ای که برای این برنامه افزودنی حائز اهمیت است این است که باید در طرح شماره گیری ستاره ها وجود داشته باشد.

سری ۷۹۰۰ 

غیرفعال( قابل اصلاح است )0
فعال (قابل اصلاح است )1
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست )2
فعال (قابل اصلاح نیست )3

سری های  ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰

غیرفعال0 یا 1
فعال2 یا  3

<callLogBlfEnabled>2</callLogBlfEnabled>   


<commonProfile/>

 

LoadInformation

دستور loadinformation در تلفن تحت شبکه

 

<loadInformation>LOADS FILE</loadInformation>


<vendorConfig>

 

DefaultWallpaperFiler

فایل تصویری PNG حاوی تصویر پس زمینه پیش فرض برای گوشی است . URL باید به صورت // : http  باشد و فقط برای سری های  ، ۸۸۰۰ ، ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰ کاربرد دارد

<defaultWallpaperFile>URL<defaultWallpaperFile>

DisableSpeaker

چگونگی استفاده از بلندگو

غیرفعالtrue
فعالfalse

<disableSpeaker>false</disableSpeaker>

DisableSpeakerAndHeadset

چگونگی استفاده از بلندگو یا هدست

غیرفعالtrue
فعالfalse

<disableSpeakerAndHeadset>false</disableSpeakerAndHeadset>

EnableMuteFeature

این امکان را برای کاربر فراهم می کند با یک کلید mute (قطع صدا) که برای mute یا unmute کردن تلفن هایی که دکمه اختصاصی mute ندارند ، استفاده می شود

فعالtrue
غیرفعالfalse

<enableMuteFeature>false</enableMuteFeature>

EnableGroupListen

زمانی که هدست فعال است امکان استفاده از هدست وگوشی می تواند به طور همزمان فراهم شود

فعالtrue
غیرفعالfalse

<enableGroupListen>true</enableGroupListen>

G722CodecSupport

برای دسترسی کاربر به تنظیمات تلفن تحت شبکه باید به گونه ی زیر عمل کرد

فعال2
غیرفعال1
پیش فرض تلفن0

<g722CodecSupport>2</g722CodecSupport>

HoldResumeKey

 از کلید hold برای نگه داشتن و یا از سرگیری تماس (resume) یا فقط برای hold تماس می توان استفاده کرد . فقط در سری ۷۸۰۰ و ۸۸۰ استفاده می شود

فقط hold1
Hold  و Resume0

<holdResumeKey>0</holdResumeKey>

RecentsSoftKey

برای پیکربندی تلفن سیسکو باید به گونه ی زیر عمل کرد

فعال1
غیرفعال0

 

<recentsSoftKey>1</recentsSoftKey>
<handsetWidebandEnable>2</handsetWidebandEnable>
<headsetWidebandEnable>2</headsetWidebandEnable>
<headsetWidebandUIControl>1</headsetWidebandUIControl>
<handsetWidebandUIControl>1</handsetWidebandUIControl>

SettingsAccess

فعال1
غیرفعال0

<settingsAccess>1</settingsAccess>

VideoCapability

قابلیت فعالسازی ویدیو در تلفن های تحت شبکه

فعال1
غیرفعال0

<videoCapability>0</videoCapability>

SeparateMute

هنگام برقرار شدن تماس ویدیویی با فشار دادن دکمه ی  قطع صدا ( mute ) فقط صدا قطع می شود به جای اینکه صدا و فیلم با هم قطع شود . در مدل های سری ۹۹۰۰ این امکان وجود دارد .

فعال1
غیرفعال0

<separateMute>0</separateMute>

HideVideoByDefault

پنجره ویدئو را بطور پیش فرض می توان مخفی کرد ولی  ویدئو از دوربین گوشی همچنان قابل انتقال است

فعال1
غیرفعال0

<hideVideoByDefault>0</hideVideoByDefault>

CiscoCamera

فعال سازی دوربین

فعال1
غیرفعال0

<ciscoCamera>0</ciscoCamera>

WebAccess

فعالسازی سرور HTTP تلفن ها

غیرفعال1
فعال0

 

<webAccess>0</webAccess>
<webProtocol>0</webProtocol>

 

WebAdmin

فعال سازی مدیریت از راه دور با استفاده از سرور HTTP . فقط برای تلفن ۸۲۱ استفاده می شود

فعال1
غیرفعال0

<webAdmin>1</webAdmin>

AdminPassword

رمز عبور برای دسترسی از راه دور به رابط کاربری HTTP  . فقط برای مدل ۸۸۲۱ استفاده می شود

<adminPassword></adminPassword>

SSHAccess

فعالسازی سرور SS

غیرفعال1
فعال0

<sshAccess>0</sshAccess>

DisplayRefreshRate

سرعت تجدید نمایشگر برای جلوگیری از لرزش ناشی از برخی از روشنایی هایی که در اطراف وجود دارد

اصلاح روشنایی1
Normal0

<displayRefreshRate>0</displayRefreshRate>

daysDisplayNotActive

لیست روزهایی که روی صفحه نمایش فعال نیستند با کاما از هم جدا شده و پس از اتمام زمان مشخص شده توسط <displayIdleTimeout>  صفحه به طور خودکار خاموش می شود.

یکشنبه1
دوشنبه2
سه شنبه3
چهارشنبه4
پنج شنبه5
جمعه6
شنبه7

<daysDisplayNotActive>1,7</daysDisplayNotActive>

DisplayOnTime

ساعت به طور اتوماتیک با فرمت HH:MM روی صفحه نمایش روشن می شود

<displayOnTime>08:00</displayOnTime>

DisplayOnDuration

ساعت به طور اتوماتیک با فرمت HH:MM روی صفحه نمایش بعد از اینکه روشن شد ، خاموش می شود

<displayOnDuration>10:00</displayOnDuration>

DisplayIdleTimeout

در فرمت HH:MM اگر خارج از زمان تعیین شده باشد تا به طور خودکار نمایشگر تلفن خاموش شود توسط <daysDisplayNotActive> ، <displayOnTime> و  <displayOnTimeout> انجام می شود

<displayIdleTimeout>00:10</displayIdleTimeout>

DisplayOnWhenIncomingCall

زمانی که  تماس تلفنی و در خارج از زمان مشخص شده برقرار می شود  توسط <daysDisplayNotActive> ، <displayOnTime> و <displayOnDuration> ، نمایشگر به طور خودکار روشن می شود

فعال1
غیرفعال0

<displayOnWhenIncomingCall>1</displayOnWhenIncomingCall>

DaysBacklightNotActive

لیست روزهایی که نور پس زمینه ی تلفن دیگر برای آنها فعال نیست توسط کاما جدا می شود و بعد از زمان مشخصی توسط دستور <backlightIdleTimeout>  به طور اتوماتیک خاموش می شود

<daysBacklightNotActive>1,7</daysBacklightNotActive>

BacklightOnTime

برای اینکه زمان و ساعت به طور اتوماتیک نورپس زمینه ی تلفن را روشن کند به صورت زیر عمل می کنیم

<backlightOnTime>08:00</backlightOnTime>

BacklightOnDuration

در فرمت HH:MM مدت زمانی که طول می کشه تا نور پس زمینه ای که روشن شده بود خاموش شود

<backlightOnDuration>10:00</backlightOnDuration>

BacklightOnIdleTimeout

 در فرمت HH:MM به طور اتوماتیک نورپس زمینه ی تلفن اگر خارج از زمانی که توسط دستورات زیر تعیین کرده ایم باشد ، خاموش می شود  .

<daysBacklightNotActive>, <backlightOnTime> و <backlightOnTimeout>

 

<backlightIdleTimeout>00:10</backlightIdleTimeout>

BacklightOnWhenIncomingCall

 زمانی که تماس برقرار می شود نور پس زمینه ی تلفن  توسط  دستورات زیر به طور اتوماتیک روشن شود

<daysBacklightNotActive>, <backlightOnTime> و <backlightOnDuration>

 

<backlightOnWhenIncomingCall>1</backlightOnWhenIncomingCall>

RecordingTone

برای اینکه در طول تماس بطور دوره ای صدای بوق پخش شود یا خیر می توانید به صورت زیر عمل کنید

نکته : بدون توجه به اینکه تماس در حال ضبط است یا خیر ، صدای بوق پخش می شود.

فعال1
غیرفعال0

<recordingTone>0</recordingTone>

RecordingToneLocalVolume

درصد صدا0 تا 100درصد

<recordingToneLocalVolume>100</recordingToneLocalVolume>

RecordingToneRemoteVolume

درصد صدا0 تا 100درصد

 

<recordingToneRemoteVolume>50</recordingToneRemoteVolume>
<recordingToneDuration></recordingToneDuration>

MoreKeyReversionTimer

در پیکربندی تلفن های سیسکو بعد از فشار دادن کلید more و قبل از اینکه به حالت اولیه کلید های نرم افزاری برگردد،زمان را بین ۰ تا ۳۰ ثانیه می توان تنظیم کرد.

اگر تنظیم تایمر روی ۰ باشد بازگشت به حالت اولیه لغو می شود

<moreKeyReversionTimer>5</moreKeyReversionTimer>

AutoSelectLineEnable

اگر میخواهید تمرکزتان فقط به تماس های برقرار شده روی خطی که اخیرا انتخاب شده باشد نه تماس های موجود روی همه ی خطوط می توانید به صورت زیر عمل کنید .

 

<autoSelectLineEnable>1</autoSelectLineEnable>

فعال1
غیرفعال0

نوشته های مرتبط

8 نظر در “نحوه ی پیکربندی و کانفیگ تلفن های ویپ سیسکو Cisco IP Phone Configuration

  1. امیرعلی پوزشی گفت:

    سلام
    مقاله کاملی بود ولی یه مقدار سرعت load شدنش پایینه که اگر بهبود داده بشه عالی میشه
    ما از شرکت نوین ویپ قیمت voip گرفیتم و برای مقایسه از شما هم قیمت و همچنین نحوه اجرای ویپچ رو هم میخواییم
    چطور میتونم پیش فاکتور بگیرم ؟

    1. MrezaK گفت:

      با سلام و عرض ادب

      ممنون از نظرشما حتما به بخش فنی این مشکل رو انتقال خواهم داد .

      همچنین باید بگم تقریبا این مقاله ۵۰درصد تکمیل شده و همچنان در حال ادامه هست .. اگر مشتاق بودید میتونید در آینده نزدیک ادامه این مقاله رو از همین لینک دنبال بفرمائید .

      درباره قیمت و نحوه اجرا میتونید برای مشاوره تلفنی و همچنین درخواست پیش فاکتور با شماره ۰۲۱۸۸۳۰۵۹۶۶ تماس بگیرید

      یا اگر صرفا نیاز به پیش فاکتور دارید به واتس اپ شماره ۰۹۳۵۰۵۱۳۰۱۸ پیغام بدید لطفا.

      باتشکر.

  2. محمد گفت:

    سلام و احترام
    تلفن سیسکو۷۹۶۲ دارم . تمامی فایل ها با نرم افزار tft به تلفن منتقل شده و بالا اومده
    مشکل اینجاست دوتا خط دارم که روی صفحه نمایش رجیستر شده اما کنار شماره ها علامت ضربدر هست و بوق نداره
    DHCP‌رو از داخل تنظیمات غیرفعال کردم و آی پی استاتیک دادم
    تلفن داخل شبکه نیست و فقط به یک مودم ADSL‌ با کابل ارتباط اینترنت متصل هست
    همین دوشماره روی گوشی با نرم افزار خودش کار میکنه و مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. MrezaK گفت:

      سلام و عرض ادب

      اگر که میخواهید از یک سرویس دهنده استفاده بفرمائید به دلیل اینکه سرور اون سرویس دهنده توی شبکه لوکال نیست و تلفن باید ارتباط لایه ۲داشته باشه با سرور این امکان وجود نداره ! باید از تلفنهای با مدل ۷۹۶۰ یا ۷۹۴۰ استفاده بفرمائید یا ۷۹۱۲ .

      اگر سوالی داشتید ویا مشکلتون چیز دیگه ای هست هم درخدمتیم .

  3. سعید گفت:

    عرض سلام و خدا قوت،خیلی مفید و کاربردی بود

    1. MrezaK گفت:

      سلام و ارادت خدمت شما همراه عزیز . ممنون که با نظرتون به ما لطف داشتید.

  4. هادی گفت:

    سلام و خدا قوت
    ممنون بابت مقاله کاملتون
    من یه مشکل تو رجیستر کردن داخلی گوشی ۷۹۴۲g دارم.
    ما رنج آی پی سرورهامون و شبکه داخلیمون فرقه داره.
    سرورها ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫X هستن و داخلی شبکه ۱۹۲٫۱۶۸٫۳٫X
    الان همه تنظیمات انجام میشه و گوشی فایل کانفیگ رو میگیره از سرور ایزابل و حتی از ایزابل هم پینگ گوشی رو داریم.
    ولی گوشی تو حالت رجیسترینگ میمونه.
    یکبار با آی پی استاتیک با همون فایل کانفیگ تست کردیم و تو رنج سرور آی پی دادیم به گوشی و اوکی شد و رجیستر هم شد.

    مشکل کجا میتونه باشه؟
    یعنی گوشی های سیسکو فقط باید تو یه رنج باشن با TFTP سرور؟

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code