با سلام خدمت تمام اعضا محترم سایت اِف کِی نِت . امیدوارم که حالتون خوب باشه . قبلا درباره ی فایل تنظیمات چند تا از تلفن های تحت شبکه به طور اختصاصی صحبت شده است که همه ی فایل های تنظیمات تلفن سیسکو در بخش ” دانلود فریمور تلفن سیسکو“ قرار دارند و با کلیک روی لینک مربوطه به بخش مورد نظرتون هدایت می شوید و می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. امروز قصد داریم درباره ی تنظیمات یک تلفن جدید باهاتون صحبت کنیم . کانفیگ سیسکو ۷۹۶۵ و ۷۹۴۵ که در ادامه ی مطلب لینک فایل آنها قرار داده خواهد شد. این تلفن ها از پرکاربردترین تلفن های تحت شبکه محسوب می شوند و تا به امروز فروش بسیار خوبی داشتند.امیدواریم توضیحات این مطلب برایتان مفید واقع شود .
برای کانفیگ سیسکو ۷۹۶۵ و ۷۹۴۵ ابتدا بهتر است به بررسی کلی ویژگی های این دو تلفن بپردازیم . شما عزیزان برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره ی این تلفن های تحت شبکه می توانید به صفحه های ip phone 7965 و ip phone 7945 مراجعه کنید
IP Phone 7965G سیسکو از سری تلفن های voip است که دسترسی مستقیم به شش خط دارد و همینطور چهار کلید نرم افزاری که کاربر از طریق آن با ویژگی ها و عملکرد های تلفن آشنا می شود. یک کلید چهار جهته و یک کلید انتخاب که در مرکز آن قرار دارد.
دارای صفحه نمایشی بزرگ با نور پس زمینه ی عالی و کاملا خوانا است. این مدل از cisco ip phone برای سازمان های دولتی بسیار مناسب باشد .
IP Phone 7945G سیسکو دارای ۲ اکانت است که می توان دو خط تلفن متفاوت را از طریق آن شماره گیری کرد. این تلفن ویپ سیسکو دارای صفحه نمایش بزرگ رنگی و نور پس زمینه با کیفیتی بسیار بالا است . دسترسی آسان به اطلاعات تماس مثل تاریخ و زمان ، نام مخاطب و شماره تماس مخاطب روی این صفحه نمایش بزرگ امکان پذیر است.
چهار کلید نرم افزاری (softkeys) که در زیر صفحه نمایش قرار دارد و از طریق آن می توان با عملکرد ها و ویژگی های تلفن آشنا شد و یک کلید چهار جهته به علاوه ی یک دکمه ی انتخاب که در مرکز این کلید چهارجهته قرار دارد . Cisco Unified IP Phone 7945G دارای بلندگوی هندزفری با پهنای باند صوتی با کیفیتی بسیار بالا می باشد که مانند هدفون کاملا استاندارد عمل می کند .
برای ادارات ، دفاتر و شرکت ها بسیار مناسب است .
در اینجا به تعدادی از ویژگی های مشترک این دو تلفن تحت شبکه اشاره شده است.در ادامه ی مطلب فایل کانفیگ سیسکو ۷۹۶۵ و ۷۹۴۵ را برای دانلود در اختیارتان خواهیم گذاشت البته قبل از دانلود فایل بهتر است با ویژگی های مشترک این دوتلفن پرکاربرد به طور خلاصه آشنا شوید.
- سوئیچ اترنت ۲ پورت داخلی Cisco امکان اتصال مستقیم به یک شبکه اترنت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ BASE-T را از طریق رابط RJ-45 با اتصال تک LAN برای تلفن و رایانه شخصی فراهم می کند. سرپرست سیستم می تواند VLAN های جداگانه (۸۰۲٫۱Q) را برای PC و تلفن تعیین کند و همینطور امنیت بیشتری به صدا و داده ها اختصاص بدهد .
- بیش از ۲۴ صدای زنگ در دسترس است. آهنگ های زنگ می توانند با استفاده ازبرنامه های تلفن شخصی سازی شوند و کاربر خودش انتخاب کند
- پشتیبانی داخلی بیش از۳۰ زبان( بستگی به ورژن Cisco Unified Communications Manager دارد) .
- دارای صفحه نمایش رنگی ۵ اینچی با عمق رنگ ۱۶ بیتی با وضوح تصویر ۳۲۰*۲۴۰ و نور پس زمینه با کیفیت بسیار بالا است .
لطفا برای دانلود فایل کانفیگ سیسکو ۷۹۶۵ و ۷۹۴۵ روی لینک زیر کلیک کنید (این فایل شامل Dial Plan ) نیز می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پیکربندی انواع تلفن های سیسکو لطفا به صفحه ی “Cisco ip phone configuration “ مراجعه کنید.همچنین دربخش “تلفن تحت شبکه“ می توانید از Cisco Ip phone های مجموعه بازدید نمایید و در صورت نیاز آنها را تهیه کنید و درصورت وجود سوال درباره ی کانفیگ سیسکو ۷۹۶۵ و ۷۹۴۵ یا مشاوره خرید ، لطفا نظراتتان را کامنت کنید ، کارشناسان اِف کِی نِت در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
پیروز باشید.
من فایلتون رو دانلود کردم تنظیمات انجام دادم ولی میخام از TFTP فایل رو روی تلفن بریزم ارور میده
سلام
میشه ارور رو بفرمایید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم ؟
سلام وقت بخیر . من فایل را دانلود کردم ولی متاسفانه با داخلی ها نمیتونم تماس بگیرم
سلام آقا حامد وقت بخیر
ممنون میشم دقیق تر توضیح بفرمایید تا بتونم راهنماییتون کنم .
بعد از دانلود فایل اون رو متناسب با داخلی های خودتون ادیت فرمودین ؟
داخلی ها داخل سیستم تلفنیتون (ایزابل .. freepbx یا … ) ساخته شدن ؟
پسورد داخلی ها در سیستم تلفنی و فایل XML همسان هست ؟
با درود
من فایل رو دانلود کردم .
با tftp اپلود میشه رو گوشی .اما رو حالت registering می مونه.میشه کمک کنید
سلام مجدد – مانند سوال دیگرتون ، پاسخ همون پاسخ قبلی هستش .. احتمالا use call manager رو پاک فرمودین و …
سوالی بود درخدمتیم .
با درود
بعد از اپلود فایل روحالت رجیستر موند ولی بعدش your current option اما شماره اکستنشن علامت ضربدر میاد و بوق نداره
سلام ، شما احتمالا use call manager رو پاک نفرمودین دوست عزیز بجاش آی پی سرور رو وارد کنید ؟
سلام ، متاسفانه همچون موارد بالا بنده نیز با ورژن ۹ همین مشکل رو دارم، داخلی در ورژن ۹ رجیستر نمیشه
سلام
وقت شما بخیر
من cisco 7945 دارم و هارد ریست کردم و بعدش از روی tftpd مسیر دادم ک از پوشه ای که مدنظرم هستش فایل ها رو بخونه و آپدیت کنه که این اتفاق افتاد فقط مشکلی ک دارم سر فایل کانفیگ cnf هستش
برای من هم روی همون حالت registering باقی میمونه… و اتفاقا همون tag که برای use call manager هستش رو به ip همون sip server تغییر داده بودم. میخوام ببینم ب جای تگ USECALLMANAGER چه چیزی باید بنویسم؟ یا اصن چیزی باید بنویسم؟ یا همون حالت بمونه؟
ممنون اگه سریعتر جواب بدین
سلام دوست عزیز
usecallmanager رو نباید تغییر بدید و در واقع هیچ ip نباید جایگزین بشه
دلیل رجیستر نشدن تغییر آی پی هستش
سلام
ببخشید به جای usecallmanager چه چیزی باید نوشته بشه؟
من ip همون sip server رو مینویسم ولی بازم رو حالت registering باقی میمونه
سلام دوست عزیز
usecallmanager رو نباید تغییر بدید و در واقع هیچ ip نباید جایگزین بشه
دلیل رجیستر نشدن تغییر آی پی هستش
سلام وقتتون بخیر
من این فریمور رو گرفتم و روی ۷۹۶۵ با tftpd64 زدم و گوشی الان داره با ایزابل به راحتی کار میکنه.
ولی همین کار رو روی ۷۹۴۵ کردم الان روی registering مونده و پیغام registering میده و بعد یه مدت میره رو restarting و بعد از دوباره میره رو registering و همینطور ادامه داره و هیچ اتفاقی نمی افته.
تفاوت کانفیگم هم تو فایل SEP یوزر و پسوورد و شماره EXTENTION هست ، به نظرتون ایراد از چی میتونه باشه؟
خیلی ممنون میشم ازتون راهنماییم کنین.