آموزش ها و مقالات, مطالب آموزشی سیسکو, مطالب آموزشی ویپ

راهنمای کار با تلفن های تحت شبکه ۹۹۵۱ و ۸۹۶۱

ip-phones-directory-تلفن تحت شبکه

سلام به همه ی همراهان عزیز سایت اِف کِی نِت. امروز قصد داریم به صورت مختصر و مفید درباره ی نحوه ی کار با دو تلفن تحت شبکه ی ۹۹۵۱ و ۸۹۶۱ صحبت کنیم. این دو IP Phone بسیار پرکاربرد بوده و در مطالبی جداگانه به طور مفصل درباره ی مشخصات کلی آنها صحبت شده است حالا مسئله ای که مطرح می شود این است که بعد از گذراندن مراحل نصب تلفن های سیسکو شما با چالش چگونگی کار با این تلفن ها رو به رو می شوید ، در این مطلب سعی شده است با بیانی ساده نحوه ی کار با این دو تلفن تحت شبکه توضیح داده شود

1) شماره گیری

برای گرفتن شماره ، گوشی رو بردارید و شماره ی مدنظرتان را وارد کنید! یا مراحل زیر را طی کنید :

  1. دکمه ی خط تماس که در سمت راست صفحه قرار دارد را فشار دهید
  2. کلید نرم افزاری تماس جدید New call را فشار دهید
  3. دکمه ی هدست را فشار دهید
  4. دکمه ی بلندگو را فشار دهید

 

برقراری تماس از طریق call history

خب همانطوری که می دانید شماره ای را که قبلا گرفتید در تاریخچه ی تماس IP Phone می ماند و شما از طریق اسکرول کردن دکمه جهت دار چهار طرفه ی روی تلفن و فشار دادن کلید انتخابی که در وسط این این کلید چهار طرفه وجود دارد یا کلید نرم افزاری calls می توانید شماره ی مدنظرتان را پیدا و انتخاب کنید

Redial

برای برقراری تماس با آخرین شماره ای که تماس گرفته شد فقط کلید Redial را فشار دهید

شماره گیری سریع 

دکمه ی شماره گیری سریع را فشار دهید (اگر که در دسترس بود). یا کد شماه گیری سریع را وارد کنید درحالی که تماس درحال برقراری است ( بدون صدای شماره گیری) سپس کلید speed dial را فشار دهید

“برای مشاهده ی مشخصات فنی و خرید تلفن سیسکو ۸۹۶۱ کلیک کنید”

2) قطع کردن تماس :

برای پایان دادن به یک تماس کافی است که گوشی تلفن را در جایش قرار دهید یا یکی از مراحل زیر را طی کنید :

  1. دکمه ی Release را فشار دهید
  2. کلید End call را فشار دهید
  3. دکمه هدست (lit)
  4. بلندگو را فشار دهید

 

3) جواب دادن به تلفن :

برای جواب دادن به یک تماس فقط گوشی تلفن تحت شبکه را بردارید و جواب دهید. یا می توانید یکی از راه های زیر را انجام دهید :

  • پس از برقراری تماس دکمه ی خط تلفن سیسکو که در سمت راست صفحه قرار دارد با رنگ زرد چشمک می زند با فشار دادن این دکمه تماس را پاسخ دهید
  • کلید Answer را فشار دهید
  • دکمه ی هدست یا بلند گو را فشار دهید
  • دکمه ی انتخاب در وسط کلید چهار جهته را فشار دهید

 

انتظار تماس

اگر تماس دومی برقرار شود وقتی که هنوز شما در تماس اولتون در حال صحبت هستید تماس دوم روی صفحه ی نمایش ظاهر می شود

برای انتقال به تماس دوم کلید چشمک زن زرد را که در سمت راست قرار دارد فشار دهید در این صورت تماس اول به طور خودکار روی حالت hold قرار می گیرد و کلید آن سبز می شود

استفاده از چند خط

اگر شما از چندین خط استفاده می کنید موارد زیر را برای همیشه در ذهنتان نگه دارید :

دکمه ی All Calls را انتخاب کنید تا تمام تماس ها روی همه ی خط ها را بتوانید ببینید. تماس های قدیمی تر ابتدا نمایش داده می شوند ، به عبارت دیگر تلفن شما فقط تماس های آن خطی که شما انتخاب کردید را نمایش می دهد گزینه ی All Calls برای شرکت هایی که از چندین خط استفاده می کنند ، پیشنهاد می شود.

برای اینکه ببینید چه خطی انتخاب شده است ، به دنبال یک نماد آبی در برچسب خط تماس و پسوند خط در نوار سربرگ باشید. (همه تماسها از پسوند اصلی شما استفاده می کنند)

دکمه خط یا همه تماسها را می توانید در هر زمانی فشار دهید تا نما را تغییر دهید. انجام این کار بر تماسها تأثیر نمی گذارد

4) قطع صدا یا mute

با فشار دادن دکمه ی mute صدا قطع می شود و برای وصل آن دوباره همان دکمه را فشار دهید زمانی که صدا را قطع کردید دکمه قرمز خواهد شد

“برای مشاهده ی مشخصات فنی و خرید تلفن سیسکو ۹۹۵۱ کلیک کنید”

5) Hold

  1. دکمه ی hold را که فشار دهید،آیکن hold نمایش داده می شود و دکمه ی خط تلفن با رنگ سبز خاموش و روشن می شود
  2. برای از سرگیری تماس روی hold سه راه را می توانید امتحان کنید دکمه ای که با رنگ سبز پالس می کند ، دکمه ی Resume یا دکمه ی انتخاب در کلید navigation را فشار دهید

 

6) انتقال همه ی تماس ها

  1. کلید forward all را فشار دهید
  2. شماره ی تلفنی وارد کنید که برای این کار می توانید یک شماره را از call history انتخاب کنید یا اگر قصد انتقال پیام های صوتی را دارید کلید Messages را فشار دهید
  3. دنبال آیکن forward all روی صفحه ی نمایش خود باشید
  4. در پایان برای کنسل کردن انتقال تماس کلید forward off را فشار دهید.

 

7) فعال کردن حالت مزاحم نشوید (DND)

دکمه (DND ( Do Not Disturb را اگر در دسترس است فشار دهید و از این طریق حالت DND را خاموش یا روشن کنید این حالت ممکن است صدای زنگ تماس های جدید را قطع کند و شما متوجه اینکه تماسی روی تلفنتان برقرار شده است را نشوید

8) کنفرانس

  1. از طریق تماس متصل شده یعنی تماسی که روی hold نیست ، دکمه ی Conference را فشار دهید
  2. یک تماس جدید برقرار کنید
  3. دکمه ی Conference یا کلید نرم افزاری Conference را فشار دهید (قبل یا بعد از جواب دادن به مخاطب) کنفرانس که شروع شود ، تلفن به جای ID  تماس گیرنده نام Conference را نمایش می دهد

۴٫این مراحل را برای شرکت دادن اعضای دیگر به کنفرانس می توانید تکرار کنید،زمانی که همه ی اعضای حاضر در کنفرانس تماس خود را قطع کردند ، کنفرانس تمام می شود

“Conference in” a held call

  1. از طریق تماس متصل شده یعنی تماسی که روی hold نیست، دکمه ی Conference را فشار دهید
  2. دکمه ای که با رنگ سبز درحال پالس دادن است را فشار دهید و تماسی که روی hold بود را به کنفرانس اضافه کنید یا اگر خط تماس طرف دیگر روی hold بود کلید Active Calls را فشار دهید سپس یک تماس از لیست انتخاب کنید و کلید Conference را فشار دهید.

زمانی که همه ی تماس ها قطع شدند، کنفرانس تمام خواهد شد

دیدن جزئیات یا حذف افراد از کنفرانس

برای دیدن جزئیات می توانید در طول کنفرانس کلید Show Details را فشار دهید و برای حذف مخاطب روی نام فرد مدنظرتان بروید و سپس Remove را انتخاب کنید

9) انتقال تماس :

  1. دکمه ی انتقال تماس را فشار دهید
  2. با فردی که میخواهید تماس را انتقال دهید تماس بگیرید
  3. منتظر بمانید تا جواب دهد یا می توانید از این مرحله رد شوید و مرحله ی ۴ را انجام دهید
  4. دکمه ی Transfer یا کلید Transfer را فشار دهید ، شما موفق شدید تماستان را به صورت موفق انتقال دهید.

10) دایورت کردن تماس :

وقتی که کلید Divert را فشار می دهید یک تلفنی که در حال زنگ خوردن است یا یک تماس فعال به پیام صوتی یا یک شماره تلفن دیگر (توسط سرپرست سیستم تنظیم می شود) انتقال داده می شود. قبل از اینکه کلید Divert را فشار دهید باید تماس را از روی hold بردارید

11) تاریخچه ی تماس :

دکمه ی Aplications را بزنید سپس از آنجا call history را انتخاب کنید .

۱۵۰ تماس اخیر شما را نشان می دهد که شامل موارد زیر می باشد :

  • تماس های از دست رفته
  • تماس های گرفته شده از طرف شما
  • تماس های دریافتی

برای گرفتن شماره در این قسمت روی این ۱۵۰ تماس می توانید اسکرول کنید و دکمه ی select یا کلید call را فشار دهید

برای دیدن جزئیات بیشتر تماس ها مثلا ساعت و تاریخ تماسی که انجا گرفته کی بوده است باید کلید more و سپس Details فشار دهید

خب حالا به جزئیات بیشتر تاریخچه ی تماس ها بپردازیم مثلا برای دیدن تماس های از دست رفته ی جدید باید چکار کنیم ؟

یک روش که در بالا توضیح دادیم از طریق تاریخچه ی تماس است برای امتحان روش دیگر باید این مراحلی که گفته می شود را طی کنید دکمه ی آن خطی که تماس از دست رفته روی آن صورت گرفته است را فشار دهید که سمت راست صفحه ی تلفن تحت شبکه نمایش داده می شود.در این روش فقط تماس های از دست رفته ای که هنوز مشاهده نکرده اید نمایش داده می شود و بعد از مشاهده از صفحه ی نمایش حذف می شود ولی این تماس ها در call history باقی می ماند.

12) راهنمای تلفن :

دکمه ی Contacts را فشار دهید و یک فهرست راهنما انتخاب کنید آن چیزی که دنبالش هستید را جستجو کنید و دکمه ی Submit را فشار دهید، لیست را انتخاب کنید و دکمه Dial را فشار دهید

13) خطوط مشترک :

اگر با همکار خود از خطی به طور مشترک استفاده می کنید به صورت مراحل زیر عمل کنید :

  • شما یا همکارتان می توانید به یک تماس در خط مشترک پاسخ دهید
  • وقتی همکار شما در خط اشتراکی تماس برقرار می کند ، دکمه خط اشتراک شما قرمز رنگ می شود و تماس روی صفحه شما نشان داده می شود
  • هنگامی که همکار شما یک تماس را در حالت hold قرار می دهد ، خط تماس روی تلفن شما پالس قرمز می دهد که در این صورت شما یا همکارتان می توانید تماس را از سر بگیرید
  • اگر همکار شما ویژگی حفظ حریم خصوصی (Privacy) را فعال می کند ، تماس های وی روی صفحه ی تلفن تحت شبکه ی شما نمایش داده نمی شود

 

14) پیام صوتی :

نشانه های داشتن پیام صوتی جدید :

  • روشن شدن چراغ قرمز روی گوشی تلفن شما
  • صدای زنگ به صورت مقطع روی خط (البته در صورت فعال بودن)
  • یک آیکن پیام صوتی در کنار دکمه خط تلفن نمایش داده می شود (ممکن است شامل تعداد بیش از یک پیام باشد)

 

برای گوش دادن به پیام های صوتی چه کاری باید انجام داد ؟

برای این کار می توانید دکمه Messages را فشار داده و پیام های صوتی را گوش دهید . یا دکمه ی خط تلفنی که تماس صوتی روی آن برقرار شده است را فشار دهید

15) سوالات متداول :

در ادامه به تعدادی از سوال ها که زیاد در مورد تلفن های تحت شبکه ۹۹۵۱ و ۸۹۶۱ پرسیده می شود، پاسخ داده شده است

  • دکمه های کنار صفحه ی تلفن تحت شبکه برای چیست؟

دکمه های سمت چپ صفحه نمایش دکمه های خط (و ویژگی) هستند. دکمه های خط ، نمایش خط را تغییر می دهند اما روی تماس تأثیر نمی گذارد. دکمه های سمت راست صفحه نمایش دکمه های خط تماس هستند. هر تماس با یک دکمه خط ارتباط دارد. از این دکمه ها برای پاسخ و از سرگیری تماس ها یا مشاهده جزئیات تماس می توانید استفاده کنید

  • چگونه صدای تلفنی که در حال زنگ خوردن است را کم یا ساکت کنم؟

هنگامی که تلفن تحت شبکه در حال زنگ خوردن است ، سمت چپ دکمه میزان صدا (volume) را فشار دهید.

  • چگونه آهنگ زنگ خود را تغییر دهم؟
  1. به قسمت Applications> Preferences > Ringtone بروید ، سپس یک خط را انتخاب کرده و Edit را فشار دهید
  2. زنگ آهنگ را انتخاب کنید و Play را فشار دهید ، سپس Set را فشار دهید
  • چگونه می توان تصویر زمینه خود را تغییر داد؟

Applications> Preferences > Wallpaper را انتخاب کنید. برای افزودن تصویر زمینه  ، به مدیر سیستم خود مراجعه کنید.

  • دکمه Back چگونه کار می کند؟

دکمه Back را که فشار می دهید از برنامه ها و فهرست ها به صفحه ی قبل باز می گردید.

  • آیا می توانم از هدست بلوتوث تلفن تحت شبکه استفاده کنم؟

بله – تلفن تحت شبکه ی ۹۹۵۱ از بلوتوث پشتیبانی می کند

در صورت وجود سوالاتی دیگر در این مورد یا مشاوره ی خرید با ما تماس بگیرید

مطالب مرتبط

2 نظر در “راهنمای کار با تلفن های تحت شبکه ۹۹۵۱ و ۸۹۶۱

  1. سعید گفت:

    مطلب آموزشی تلفن های تحت شبکه خیلی مفید و کاربردی بود

    1. MrezaK گفت:

      ممنون دوست عزیز لطف دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code