نحوه ی پیکربندی و کانفیگ تلفن های ویپ سیسکو Cisco IP Phone Configuration
با سلام خدمت همه ی همراهان عزیز سایت اِف کِی نِت .دراین مطلب قصد داریم نحوه ی کانفیگ تلفن های سیسکو Cisco IP Phone Configuration ، ویژگی های موجود دراین دستگاه ها و پشتیبانی از این تلفن ها را توضیح دهیم . تلفن های Cisco IP Phone هم برای کار با محصولات Unified Call Manager Cisco و محصولات Call Manager Express و مابقی PBX ها از جمله سیستم های تلفنی متن باز مانند استریسک ، الستیکس ، ایزابل ، Freebx و…. طراحی شده و قابل استفاده است.
در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرکدام از این تلفن ها لطفا روی لینک ip phone کلیک کنید تا در این بخش به طور کامل با انواع تلفن های تحت شبکه سسیکو و قابلیت های آنها آشنا شوید.
همچنین برای دریافت فایل تنظیمات و به روز ترین فریمور های تلفن مد نظرتون میتوانید به بخش دانلود فریمور ها و تنظیمات تلفن های سسیسکو مراجعه کنید، در این بخش کانفیگ هر تلفن سیسکو به طور مجزا توسط کارشناسان اف کا نت تهیه و آماده بهره برداری است.
در ادامه به بررسی بیشتر و خط به خط ویژگی های این تلفن های تحت شبکه و نحوه ی فعال سازی آن ها که در فایل SEPMAC.cnf.xml قابل تنظیم میباشد می پردازیم . امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شود .
پیکربندی تلفن های سیسکو Cisco IP Phone Configuration
SEPMAC.cnf.xml
اسم اصلی فایل پیکربندی تلفن تحت شبکه بر اساس آدرس MAC تلفن است ، به عنوان مثال: SEP58971ECC97C1.cnf.xml
true
SIP
DateTemplate
تاریخ و زمان در پیکربندی تلفن های سیسکو چگونه است ؟
از خط تیره (-) و نقطه (.) می توان استفاده کرد . روز(D) و ماه (M) را می توان تغییر داد تا تنظیمات تلفن روی قالب آمریکایی باشد .
D/M/Y | سال تا دو رقم ، زمان تا ۲۴ ساعت قابل تنظیم است |
---|---|
D/M/YA | سال تا دو رقم ، زمان تا ۱۲ ساعت قابل تنظیم است |
D/M/YY | سال تا چهار رقم ، زمان تا ۲۴ ساعت قابل تنظیم است |
D/M/YYA | سال تا چهار رقم ، زمان تا ۱۲ ساعت قابل تنظیم است |
URL1
URL سرور VPN با استفاده از قالب https: // HOSTNAME / svc
URL
۰
CertHash1
HASH
RegisterWithProxy
ثبت با Asterisk ، باید با ” true “ تنظیم شود .
true
x-cisco-serviceuri-cfwdall
x-cisco-serviceuri-pickup
x-cisco-serviceuri-opickup
x-cisco-serviceuri-gpickup
x-cisco-serviceuri-meetme
CallHoldRingback
CallHoldRingback
اگر کاربر در حین استفاده از تلفن بخواهد آن را قطع کند و روی hold بگذارد و تلفن دیگر را جواب دهد باید به صورت زیر تلفن را تنظیم کند
۱
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
semiAttendedTransfer
اجازه دهید قبل ازجواب دادن به مخاطب ، فرایند انتقال تماس کامل شود
true
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
AnonymousCallBlock
بلاک کردن تماس های نا شناس در پیکربندی تلفن های سیسکو چگونه است ؟
اینکه تلفن تماس های ورودی ناشناس را رد می کند یا خیر بستگی به مدل تلفن دارد . که به خاطر مدل متفاوت درنتیجه تنظیمات Cisco IP Phone Configuration هم متفاوت است
<anonymousCallBlock>0</anonymousCallBlock>
سری ۷۹۰۰
غیر فعال ( قابل اصلاح است ) | ۰ |
---|---|
فعال ( قابل اصلاح است ) | ۱ |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | ۲ |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | ۳ |
سری ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ ۹۹۰۰
غیر فعال | ۰ یا ۱ |
---|---|
فعال | ۲ یا ۳ |
CallerIdBlocking
بلاک شماره ی مخاطب
اینکه شماره تماس مخاطب بلاک میشه یا خیر بستگی به مدل تلفن شما دارد که به خاطر وجود مدل های متفاوت درنتیجه تنظیمات آن ها هم متفاوت است
۰
سری ۷۹۰۰
غیر فعال ( قابل اصلاح است ) | ۰ |
---|---|
فعال ( قابل اصلاح است ) | ۱ |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | ۲ |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | ۳ |
سری ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ ۹۹۰۰
غیر فعال | ۰ یا ۱ |
---|---|
فعال | ۲ یا ۳ |
RemoteCcEnable
فعال سازی کنترل از راه دور تلفن
برای اینکه بتوانید کنترل تماس از راه دور را فعال کنید ، باید با “true” تنظیم شود .
true
false
true
۰
true
false
UriDialingDisplayPreference
اولویت در نمایش شماره ی مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو
چه صفحه نمایش برای full SIP user@domain URI باشد و یا فقط مربوط به بخش کاربری باشد می توان هر دو را تنظیم و اولویت بندی کرد
فقط بخش مربوط به کاربر | ۱ |
---|---|
Full user@domain URI | 0 |
۱
۶
۱۰
۱۸۰
۳۶۰۰
۵
۱۲۰
۱۲۰
۵
۵۰۰
۴۰۰۰
RemotePartyID
ID مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو
ارسال و دریافت ID مخاطب از راه دور ، این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به تماس گرفته شده توسط عملکرد { () CONNECTEDLINE } $ به روز شود.
باید با “true” تنظیم شود
true
Phone
AutoAnswerTimer
ID مخاطب در پیکربندی تلفن های سیسکو
ارسال و دریافت ID مخاطب از راه دور ، این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به تماس گرفته شده توسط عملکرد { () CONNECTEDLINE } $ به روز شود.
باید با “true” تنظیم شود
true
Phone
AutoAnswerTimer
تنظیم تایمر برای جواب دادن خودکار به تلفن
با دستور <autoAnswerEnabled> و تنظیم ” ۱ “ می توان چند ثانیه منتظر بود و به طور خودکار جواب تلفن داده شود
۱
AutoAnswerAltBehavior
اگر تلفن در حال استفاده و روی خط باشد می توان به طور خودکار از تماس های داخلی جلوگیری کرد که با “false” و” true “ تنظیم می شود
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
false
true
TransferOnhookEnabled
زمانی که گوشی تلفن قطع می شود امکان انتقال تماس فراهم باز هم وجود داشته باشد که با ” true “ و ” false “ باید تنظیم شود
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
EnableVad
فعال سازی Voice Activity Detection
نحوه ی فعال سازی پشتیبانی فعالیت های مربوط به صدا
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
false
none
۱۰۱
۳
avt
AlwaysUsePrimeLine
همیشه از خط اصلی استفاده کنید (prime line)
همیشه هنگام خاموش کردن تلفن ، خط اولیه را انتخاب کنید. البته اگر خط اولیه ای وجود داشته باشد و به این نکته توجه داشته باشید که به تماس های ورودی از خط های دیگر به طور خودکار پاسخ داده نمی شود.
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
false
AlwaysUsePrimeLineVoicemail
همیشه از پیام صوتی خط اصلی (Prime Line) استفاده کنید
هنگام فشردن دکمه پیام ، خط اصلی را انتخاب کنید البته اگر خط اولیه ای وجود داشته باشد. در غیر این صورت از اولین خطی که پیام انتظار دارد استفاده می شود.
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
false
۰
PhoneLabel
برچسب تلفن
برچسب در بالا و سمت راست صفحه تلفن تحت شبکه درج می شود . حداکثر دارای ۱۳ کاراکتراست و نباید حاوی هیچ فضایی باشد. فقط سری ۷۹۰۰
LABEL
۰
Call state
وضعیت تماس در پیکربندی تلفن های سیسکو
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
true
۱۵۰۰۰
۱۰
۱۶۳۸۴
۳۲۷۶۶
false
false
Line
کلیدهای خط بر روی تلفن می توانید. مطمئنا شما با تلفنی مواجه شدید که دارای کلیدهای خط متفاوتی است ، برای تلفن شما نیز این امکان وجود دارد و میتوان خطوط تلفن زیادی را تعریف کرد . از کلیدهای خط برای خطوط تلفن ، شماره گیری های سریع BLF ، سرویس های URL و غیره استفاده می شود.
button : دکمه روی تلفن (button) باید انتخاب شود که خط روی آن تعریف شود . حداقل باید یک کلید خط از <featureID> نوع ۹ تعریف شده باشد.
index : lineIndex برای <featureID
> نوع ۹ تنظیم می شود
featureID
شماره تعیین کننده برای ویژگی که به این خط تلفن تحت شبکه اختصاص داده می شود .
۹
برچسب ویژگی ( featureLabel )
برچسب متنی روی صفحه نمایش و کنار کلید خط تلفن قرار دارد .
PEERNAME
proxy
پراکسی باید کلمه ی کلیدی ” USE CALL MANAGER “ باشد
USECALLMANAGER
۵۰۶۰
Name
این اسم در زمان ثبت استفاده می شود که یک نام مشخص یکتا (peer name ) است
PEERNAME
name به صورت اختیاری در SIP استفاده می شود
NAME
AutoAnswerEnabled
به طور خودکار به تماس های داخلی روی این خط پاسخ داده می شود
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
AutoAnswerMode
می توان صوتی را برای تماسها به صورت خودکارآماده کرد تا به صورت گویا جواب دهد که به دو صورت زیر قابل تنظیم است :
- برای جواب های خودکار از طریق بلندگو از Speakerphone
- برای جواب های خودکار از طریق گوشی از Headset
Auto Answer with Headset
CallWaiting
فعال سازی تماس انتظار در سری تلفن های تحت شبکه
سری ۷۹۰۰
غیر فعال ( قابل اصلاح است ) | ۰ |
---|---|
فعال ( قابل اصلاح است ) | ۱ |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | ۲ |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | ۳ |
سری ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰
غیر فعال | ۰ یا ۱ |
---|---|
فعال | ۲ یا ۳ |
۱
AuthName
هنگام ثبت به یک نام کاربری احتیاج دارید ، این قسمت را می توانید خالی بگذارید و از ” name ” که در بالا به آن اشاره استفاده کنید
PEERNAME
AuthPassword
هنگام ثبت به یک رمز عبوری احتیاج پیدا خواهید کرد که کاملا خصوصی( secret ) برا ی نام کاربری است
SECRET
Contact
نام کاربری مخاطب هدر SIP که به صورت اختیاری استفاده می شود
false
MessageWaitingLampPolicy
نحوه ی تنظیم “هشدار تلفن به کاربر برای دریافت پیام های صوتی شنیده نشده ” به چند صورت امکان پذیر است
۰ در خط های اصلی اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش به سرعت روشن می شوند
۱ در خط اصلی اگر پیام در حالت انتظار باشد صفحه نمایش به سرعت شروع به فعالیت می کند
۲ درخط اصلی در صورتی که پیام در حالت انتظار باشد لامپ چراغ تلفن روشن می شود
۳ اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش به سرعت روشن می شوند و شروع به فعالیت می کند
۴ اگر پیام در حالت انتظار باشد صفحه نمایش به سرعت شروع به فعالیت می کند
۵ در صورتی که پیام در حالت انتظار باشد لامپ چراغ تلفن روشن می شود
۶ اگر پیام در حالت انتظار باشد چراغ تلفن و صفحه نمایش هیچ گونه فعالیتی نمی کند
۳
MessageWaitingAMWI
ایجاد یک صدای زنگ کوتاه برای زمانی که گوشی تلفن را بر میداریم و متوجه می شویم که پیام صوتی شنیده نشده ای وجود داشته است
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
MessagesNumber
شماره گیری از طریق کلیدهای پیام
VOICEMAIL EXTENSION
RingSettingIdle
وقتی تلفن در حالت تماس نیست چگونه زنگ می خورد
از پیش فرض تلفن استفاده می شود | ۰ |
---|---|
غیرفعال | ۱ |
فقط فلش | ۲ |
یکبار زنگ به صدا در می آید | ۳ |
زنگ تماس | ۴ |
۴
RingSettingActive
وقتی که تلفن از قبل تماسی داشته است چگونه زنگ می خورد ؟
از پیش فرض تلفن استفاده می شود | ۰ |
---|---|
غیرفعال | ۱ |
فقط فلش | ۲ |
یکبار زنگ به صدا در می آید | ۳ |
زنگ تماس | ۴ |
فقط صدای بوق | ۵ |
۵
true
true
false
true
MaxNumCalls
حداکثر تعداد تماسهایی که خط می تواند همزمان داشته باشد . در جدول زیر بالاترین مقدار مورد استفاده برای هر مدل تلفن تحت شبکه نشان داده شده است.
۸۸۳۱ | ۶ |
---|---|
۶۹۲۱, ۷۸۱۱, ۷۸۲۱, ۷۸۳۲, ۸۸۳۲ | ۱۲ |
۶۹۴۱, ۶۹۴۵, ۷۸۴۱, ۸۸۲۱, ۸۹۴۱, ۸۹۴۵ | ۲۴ |
۷۹۱۱, ۷۹۴۱, ۷۹۴۲, ۷۹۴۵, ۷۹۶۱, ۷۹۶۲, ۷۹۶۵, ۷۹۷۱, ۷۹۷۵ | ۵۰ |
۶۹۶۱ | ۷۲ |
۸۸۱۱, ۸۸۴۱, ۸۸۴۵, ۸۸۵۱, ۸۸۶۱, ۸۸۶۵, ۸۹۶۱, ۹۹۵۱, ۹۹۷۱ | ۲۰۰ |
۵
BusyTrigger
تعداد تماسهایی که خط می تواند در یک زمان داشته باشد قبل از اینکه به حالت اشغال برگردد .
۵۰۶۰
۱۸۴
۱۳۶
۰
DialTemplate
DIAL TEMPLATE FILE
SoftKeyFile
SOFTKEY FILE
FeaturePolicyFile
نام فایل حاوی ویژگی های فعال شده برای مدل های ۸۹۶۱ ، ۹۹۵۱ و ۹۹۷۱
FEATURE POLICY FILE
MissedCallLoggingOption
یک لیست یا بیشتر از کاراکترهای ۰ یا ۱ که مشخص می کند کدام خطوط باید تماسهای از دست رفته را وارد کنند . خطوط با موقعیت کاراکتر (۰ یا ۱) در یک رشته دسته بندی می شوند (به عنوان مثال: “۱۰۰″ امکان ورود به خط اول را فراهم می کند و آن را در خط های دوم و سوم غیرفعال می کند )
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۱
BackgroundImageAccess
به کاربر این امکان را می دهد که تصویر زمینه ی تلفن را تغییر دهد
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
true
CallLogBlfEnabled
نشان می دهد که یک برنامه در سابقه تماس تلفنی فعال است یا خیر . نکته ای که برای این برنامه افزودنی حائز اهمیت است این است که باید در طرح شماره گیری ستاره ها وجود داشته باشد.
سری ۷۹۰۰
غیرفعال( قابل اصلاح است ) | ۰ |
---|---|
فعال (قابل اصلاح است ) | ۱ |
غیرفعال ( قابل اصلاح نیست ) | ۲ |
فعال (قابل اصلاح نیست ) | ۳ |
سری های ۶۹۰۰, ۷۸۰۰, ۸۸۰۰, ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰
غیرفعال | ۰ یا ۱ |
---|---|
فعال | ۲ یا ۳ |
۲
LoadInformation
دستور loadinformation در تلفن تحت شبکه
LOADS FILE
DefaultWallpaperFiler
فایل تصویری PNG حاوی تصویر پس زمینه پیش فرض برای گوشی است . URL باید به صورت // : http باشد و فقط برای سری های ، ۸۸۰۰ ، ۸۹۰۰ و ۹۹۰۰ کاربرد دارد
URL
DisableSpeaker
چگونگی استفاده از بلندگو
غیرفعال | TRUE |
---|---|
فعال | false |
false
DisableSpeakerAndHeadset
چگونگی استفاده از بلندگو یا هدست
غیرفعال | TRUE |
---|---|
فعال | false |
false
EnableMuteFeature
این امکان را برای کاربر فراهم می کند با یک کلید mute (قطع صدا) که برای mute یا unmute کردن تلفن هایی که دکمه اختصاصی mute ندارند ، استفاده می شود
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
false
EnableGroupListen
زمانی که هدست فعال است امکان استفاده از هدست وگوشی می تواند به طور همزمان فراهم شود
فعال | TRUE |
---|---|
غیرفعال | false |
true
G722CodecSupport
برای دسترسی کاربر به تنظیمات تلفن تحت شبکه باید به گونه ی زیر عمل کرد
فعال | ۲ |
---|---|
غیرفعال | ۱ |
پیش فرض تلفن | ۰ |
۲
HoldResumeKey
از کلید hold برای نگه داشتن و یا از سرگیری تماس (resume) یا فقط برای hold تماس می توان استفاده کرد . فقط در سری ۷۸۰۰ و ۸۸۰ استفاده می شود
فقط HOLD | 1 |
---|---|
Hold و Resume | 0 |
۰
RecentsSoftKey
برای پیکربندی تلفن سیسکو باید به گونه ی زیر عمل کرد
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۱
۲
۲
۱
۱
SettingsAccess
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۱
VideoCapability
قابلیت فعالسازی ویدیو در تلفن های تحت شبکه
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
SeparateMute
هنگام برقرار شدن تماس ویدیویی با فشار دادن دکمه ی قطع صدا ( mute ) فقط صدا قطع می شود به جای اینکه صدا و فیلم با هم قطع شود . در مدل های سری ۹۹۰۰ این امکان وجود دارد .
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
HideVideoByDefault
پنجره ویدئو را بطور پیش فرض می توان مخفی کرد ولی ویدئو از دوربین گوشی همچنان قابل انتقال است
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
CiscoCamera
فعال سازی دوربین
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
WebAccess
فعالسازی سرور HTTP تلفن ها
غیرفعال | ۱ |
---|---|
فعال | ۰ |
۰
۰
WebAdmin
فعال سازی مدیریت از راه دور با استفاده از سرور HTTP . فقط برای تلفن ۸۲۱ استفاده می شود
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۱
AdminPassword
رمز عبور برای دسترسی از راه دور به رابط کاربری HTTP . فقط برای مدل ۸۸۲۱ استفاده می شود
SSHAccess
فعالسازی سرور SS
غیرفعال | ۱ |
---|---|
فعال | ۰ |
۰
DisplayRefreshRate
سرعت تجدید نمایشگر برای جلوگیری از لرزش ناشی از برخی از روشنایی هایی که در اطراف وجود دارد
اصلاح روشنایی | ۱ |
---|---|
Normal | 0 |
۰
daysDisplayNotActive
لیست روزهایی که روی صفحه نمایش فعال نیستند با کاما از هم جدا شده و پس از اتمام زمان مشخص شده توسط <displayIdleTimeout> صفحه به طور خودکار خاموش می شود.
یکشنبه | ۱ |
---|---|
دوشنبه | ۲ |
سه شنبه | ۳ |
چهارشنبه | ۴ |
پنج شنبه | ۵ |
جمعه | ۶ |
شنبه | ۷ |
۱,۷
DisplayOnTime
ساعت به طور اتوماتیک با فرمت HH:MM روی صفحه نمایش روشن می شود
۰۸:۰۰
DisplayOnDuration
ساعت به طور اتوماتیک با فرمت HH:MM روی صفحه نمایش بعد از اینکه روشن شد ، خاموش می شود
۱۰:۰۰
DisplayIdleTimeout
در فرمت HH:MM اگر خارج از زمان تعیین شده باشد تا به طور خودکار نمایشگر تلفن خاموش شود توسط <daysDisplayNotActive> ، <displayOnTime> و <displayOnTimeout> انجام می شود
۰۰:۱۰
DisplayOnWhenIncomingCall
زمانی که تماس تلفنی و در خارج از زمان مشخص شده برقرار می شود توسط <daysDisplayNotActive> ، <displayOnTime> و <displayOnDuration> ، نمایشگر به طور خودکار روشن می شود
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۱
DaysBacklightNotActive
لیست روزهایی که نور پس زمینه ی تلفن دیگر برای آنها فعال نیست توسط کاما جدا می شود و بعد از زمان مشخصی توسط دستور <backlightIdleTimeout
> به طور اتوماتیک خاموش می شود
۱,۷
BacklightOnTime
برای اینکه زمان و ساعت به طور اتوماتیک نورپس زمینه ی تلفن را روشن کند به صورت زیر عمل می کنیم
۰۸:۰۰
BacklightOnDuration
در فرمت HH:MM مدت زمانی که طول می کشه تا نور پس زمینه ای که روشن شده بود خاموش شود
۱۰:۰۰
BacklightOnIdleTimeout
در فرمت HH:MM به طور اتوماتیک نورپس زمینه ی تلفن اگر خارج از زمانی که توسط دستورات زیر تعیین کرده ایم باشد ، خاموش می شود .
<daysBacklightNotActive
>, <backlightOnTime
> و <backlightOnTimeout
>
۰۰:۱۰
BacklightOnWhenIncomingCall
زمانی که تماس برقرار می شود نور پس زمینه ی تلفن توسط دستورات زیر به طور اتوماتیک روشن شود
<daysBacklightNotActive
>, <backlightOnTime
> و <backlightOnDuration
>
۱
RecordingTone
برای اینکه در طول تماس بطور دوره ای صدای بوق پخش شود یا خیر می توانید به صورت زیر عمل کنید
نکته : بدون توجه به اینکه تماس در حال ضبط است یا خیر ، صدای بوق پخش می شود.
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |
۰
RecordingToneLocalVolume
درصد صدا | ۰ تا ۱۰۰درصد |
---|
۱۰۰
RecordingToneRemoteVolume
درصد صدا | ۰ تا ۱۰۰درصد |
---|
۵۰
MoreKeyReversionTimer
در پیکربندی تلفن های سیسکو بعد از فشار دادن کلید more و قبل از اینکه به حالت اولیه کلید های نرم افزاری برگردد،زمان را بین ۰ تا ۳۰ ثانیه می توان تنظیم کرد.
اگر تنظیم تایمر روی ۰ باشد بازگشت به حالت اولیه لغو می شود
۵
AutoSelectLineEnable
اگر میخواهید تمرکزتان فقط به تماس های برقرار شده روی خطی که اخیرا انتخاب شده باشد نه تماس های موجود روی همه ی خطوط می توانید به صورت زیر عمل کنید .
۱
فعال | ۱ |
---|---|
غیرفعال | ۰ |