آموزش ها و مقالاتمطالب آموزشی شبکه

آشنایی با سرور HP prolaint

از PC تا Server

سلام به همه ی همراهان عزیز سایت اِف کِی نِت  در این مقاله قصد داریم درباره ی سرور HP prolaint و کارایی آن صحبت کنیم . همه چیز این سرورها به ظاهر با PC ها یکسان است . بیایید کمی واقع بین باشیم، نیازهای خود را براساس آرمانی ترین و عالی ترین شرایط موجود بسنجید تا همیشه و در همه جا بهترین باشید و بهترین ها را انتخاب نمایید.

 

شاید بتوان گفت گزینه های روی میزی همانند موارد زیر باعث تمایز بین سرورهای مختلف و رقابت بین  شرکت های مختلف در عرصه سرورهای شده است:

fail -over و Redundancy: افزونگی و قابلیت جایگزینی!

Fault Tolerance: تحمل خطا!

Virtulization: مجازی سازی!

همه چیز در سرور HP نهفته است

حقیقتاً سرورهای HP خدماتی بیش از موارد گزینه های روی میز را برای شما به وجود می آورد. پیشرفت سرورهای HP و این همه هوادار در دنیا برای این شرکت نه حبابی است و نه خیالی . سرورهای HP  علاوه بر قابلیت های گفته شده خیلی از قابلیت های دیگر را برای شما به وجود می آورد .

Hewlett-packard چیست؟

دو حرف اول این دوکلمه یعنی  H و P را در نظر بگیرید ; نتیجه این دو کلمه چیزی جز HP نمیشود.بله شرکت بزرگ HP.

ProLiant چیست؟

ProLiant در واقع نام تجاری محصولات یک شرکت به نام  comparq  بود که بعدها شرکت hp با سرمایه گذاری کلان آنرا خرید و نام آن پس سرورهای خود از Netserver  به prolaint تغییر داد.

ریز به ریز با سرور HP prolaint

Untitled-4

(Modular Line (ML : معروف به tower

1-10-1

(Density Line (DL : معروف به rock mount

Blade-server

(Blade Line (BL : معروف به blade و تیغه ای

hp_proliant_sl6500_chassis

(Scalable Line (SL : معروف به rock mount

سرور HP prolaint از نظر پردازنده گروه بندی خود را دارند :

۱-سرورهای hp prolaint  در سری های ۳۰۰ , ۲۰۰ , ۱۰۰ و ۴۰۰ دارای دو سوکت پردازنده می باشند.

۲-سرورهای  hp prolaint سری های ۵۰۰ و ۶۰۰ دارای چهار سوکت پردازنده می باشند.

۳-سرورهای hp prolaint سری های ۷۰۰ و ۹۰۰ دارای هشت سوکت پردازنده میباشند.

_ سرورهای سری ۹۰۰ علاوه بر پشتیبانی از عدد سوکت پردازنده, میتوانند تا ۸۰ هساه ئ تا حداکثر به میزان ۴ TB حافظه رم را برای شما پشتیبانی کند.

_در پردازنده های  CPU سرورهای  hp prolaint , مدل هایی که به عدد ۰ ختم میشوند از پردازنده intel و مدل هایی که به عدد ۵ ختم می شوند از پردازنده های AMD استفاده میکنند. مثل  DL 360 که از پردازنده اینتل و DL 385  از پردازنده AMD استفاده میکنند.

بازدیدی تاریخی از ویترین سرور HP prolaint

سرورهای HP دست خوش تغییرات زیادی در این چند ساله اخیر شده است و سیر صعود را به خود دیده اند و همیشه تمامی کاربران و مدیران شبکه را غافلگیر و متعجب کرده است. خیلی کوتاه با ما به تالار و ویترین افتخارات شرکت HP در زمینه سرورهای وارد شوید و از آن بازدید نمایید :

_ ماه فوریه سال ۲۰۱۲ بود که سرور HP prolaint سری ۸ متولد شد و تا به اکنونطرفداران زیادی در دنیا دارد و روز به روز متناسخخد با تکنولوژی های روز دنیا بزرگ و بزرگ تر میشود.

_ ماه جولای ۲۰۱۳ بود که سررهای  blade یا همان تیغه ای پا به عرصه دنیا گذاشتند ودنیای سرورها را با ویژگی های منحصر ببرد خود دگرگون کردند.

_ ماه آگوست ۲۰۱۴ بود که سرور HP prolaint سری ۹ بر اساس پردازنده روز دنیا ی شرکت اینتل یعنی  Haswell و اسلات مموری با فناوری DDR4 با دو سری HP ProLiant ML350 Gen9 و HP ProLiant BL460c Gen9 Blade به کاربران عرضه شد.

در صورت وجود سوال یا مشاوره خرید از تماس با ما استفاده کنید .

ید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا